Gaois

Treo cuardaigh

Modh cuardaigh

Scag na torthaí

Bailiúcháin

Foirmeacha na bhfocal

world

natural

20 toradh in 15 doiciméad

  1. #573806

    íocaíochtaí a dhéanann an rialtas ginearálta nó an chuid eile den domhan le húinéirí earraí caipitil a scriostar nó a ndéantar damáiste dóibh mar gheall ar ghníomhartha cogaidh, teagmhais eile pholaitiúla nó tubaistí nádúrtha (tuilte etc.);

    payments by general government or by the rest of the world to the owners of capital goods destroyed or damaged by acts of war, other political events or natural disasters (floods etc.);

    Rialachán (AE) Uimh. 549/2013 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 21 Bealtaine 2013 maidir leis an gcóras Eorpach cuntas náisiúnta agus réigiúnach san Aontas Eorpach Téacs atá ábhartha maidir leis an LEE

  2. #577175

    Bíonn modh taifeadta cosúil i bhfeidhm maidir le cónaithigh a fhaigheann acmhainní nádúrtha mar éadáil sa chuid eile den domhan.

    A similar recording applies in the case of the acquisition by residents of natural resources in the rest of world.

    Rialachán (AE) Uimh. 549/2013 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 21 Bealtaine 2013 maidir leis an gcóras Eorpach cuntas náisiúnta agus réigiúnach san Aontas Eorpach Téacs atá ábhartha maidir leis an LEE

  3. #1429155

    (a) go dtáirgfidh sé táirgí lena ndíol go príomha ar mhargaí domhanda, go háirithe na táirgí sin ar dá mbarr a dhéanfar ábhair áitiúla, táirgí talmhaíochta áitiúla nó acmhainní aiceanta áitiúla eile a fhorbairt nó a úsáid;

    ( a ) will produce products for sale primarily on world markets, in particular those products which will result in the development or utilisation of local materials, agricultural products or other natural resources;

    Uimhir 9 de 1986: AN tACHT UM FHORBAIRT TIONSCAIL, 1986

  4. #2173001

    Áirítear freisin leis na gníomhaíochtaí sin caomhnú agus cur ar taispeáint míreanna, láithreán agus iontas nádúrtha lena mbaineann leas stairiúil, cultúrtha nó oideachais, lena n-áirítear láithreáin oidhreachta domhanda.

    These activities also include the preservation and exhibition of objects, sites and natural wonders of historical, cultural or educational interest, including world heritage sites.

    Rialachán Tarmligthe (AE) 2021/2139 ón gCoimisiún an 4 Meitheamh 2021 lena bhforlíontar Rialachán (AE) 2020/852 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle trí na critéir scagtha theicniúla a bhunú chun na coinníollacha a chinneadh faoina bhfuil gníomhaíocht eacnamaíoch cáilithe mar rannchuidiú substaintiúil le maolú ar an athrú aeráide nó le hoiriúnú don athrú aeráide agus chun a chinneadh cé acu a dhéantar nó nach ndéantar dochar suntasach leis an ngníomhaíocht eacnamaíoch sin d’aon cheann de na cuspóirí comhshaoil eile (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  5. #2365021

    An Eagraíocht Dhomhanda Sláinte; Gníomhaireacht na Fraince um Shláinte agus Sábháilteacht Bia, Comhshaoil agus Ceirde; Córas Faireachais na hIodáile ar Tháirgí Sláinte Nádúrtha; Bia agus Riarachán Drugaí.

    World Health Organisation; French Agency for Food, Environmental and Occupational Health and Safety; Italian Surveillance System of Natural Health Products; Food and Drug Administration.

    Rialachán (AE) 2022/860 ón gCoimisiún an 1 Meitheamh 2022 lena leasaítear Iarscríbhinn III a ghabhann le Rialachán (CE) Uimh. 1925/2006 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle maidir le monachoilíní ó rís giosta dheirg (Téacs atá ábhartha maidir leis an LEE)

  6. #2413946

    Anailís ar an éileamh ar tháirgí siúcra, lena n-áirítear na héifeachtaí a bhíonn ag an úsáid a bhaintear as ionadaigh shiúcra nádúrtha nó shaorga ar an trádáil dhomhanda i dtáirgí siúcra nó ar a dtomhailt;

    Analysis of demand for sugar products, including the effects of the use of any form of natural and artificial substitutes for sugar products on world trade in, and consumption of, sugar products;

    Cinneadh (AE) 2022/1910 ón gComhairle an 29 Meán Fómhair 2022 a bhaineann le tabhairt i gcrích na leasuithe ar an gComhaontú Idirnáisiúnta Siúcra, 1992

  7. #2560189

    Ba é sin an chéad uair a braitheadh galar sirg ainsealach san Eoraip agus ba é an chéad chás nádúrtha ar domhan é i réinfhianna.

    That was the first time that chronic wasting disease had been detected in Europe and the first natural case in a reindeer in the world.

    Rialachán (AE) 2022/2246 ón gCoimisiún an 15 Samhain 2022 lena leasaítear Iarscríbhinní VIII agus IX a ghabhann le Rialachán (CE) Uimh. 999/2001 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle a mhéid a bhaineann le galar sirg ainsealach in ainmhithe beo den chineál fia (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  8. #2968977

    Is tráchtearraí iad an úiré agus an gás nádúrtha araon, agus tá praghsanna na dtráchtearraí sin, in éagmais saobhadh stáit, ailínithe den chuid is mó ar mhargaí an domhain.

    Both urea and natural gas are commodities, the prices of which are, in the absence of state distortions, largely aligned in world markets.

    Rialachán Cur Chun Feidhme (AE) 2023/1776 ón gCoimisiún an 14 Meán Fómhair 2023 lena bhforchuirtear dleacht frithdhumpála chinntitheach ar allmhairí mealaimín de thionscnamh Dhaon-Phoblacht na Síne tar éis athbhreithniú éaga a dhéanamh de bhun Airteagal 11(2) de Rialachán (AE) 2016/1036 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle

  9. #604826

    Ba cheart, freisin, go rannchuideofaí le feabhsú ar luach na láithreán ábhartha, agus go dtabharfaí, ag an am céanna, tuiscint do na pobail ar an úinéireacht atá acu ar luach cultúrtha agus stairiúil láithreán den sórt sin, tríd an oidhreacht chultúrtha inláimhsithe agus dholáimhsithe a chur chun cinn, i bhfianaise, inter alia, Choinbhinsiún 2003 Unesco maidir le Caomhnú na hOidhreachta Cultúrtha Doláimhsithe agus Choinbhinsiún 1972 Unesco maidir leis an Oidhreacht Dhomhanda, Chultúrtha agus Nádúrtha a Chosaint.

    Promoting tangible and intangible cultural heritage, in the light of, inter alia, the 2003 Unesco Convention for the Safeguarding of the Intangible Cultural Heritage and the 1972 Unesco Convention Concerning the Protection of the World Cultural and Natural Heritage, should also contribute to the enhancement of the value of the relevant sites whilst giving to peoples a sense of ownership of the cultural and historical value of such sites.

    Rialachán (AE) Uimh. 1295/2013 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 11 Nollaig 2013 maidir le Clár Eoraip na Cruthaitheachta (2014 go 2020) a bhunú agus lena n-aisghairtear Cinneadh Uimh. 1718/2006/CE, Cinneadh Uimh. 1855/2006/CE agus Cinneadh Uimh. 1041/2009/CE Téacs atá ábhartha maidir leis an LEE

  10. #610513

    Is í an aidhm soláthar leordhóthanach bia, beatha, bithmhais agus amhábhar eile a chur ar fáil, agus acmhainní nádúrtha amhail uisce agus ithir agus bithéagsúlacht a chosaint, i bpeirspictíocht Eorpach agus dhomhanda, agus seirbhísí éiceachóras a fheabhsú, lena n-áirítear dul i ngleic leis an athrú aeráide agus é a mhaolú.

    The aim is to supply sufficient food, feed, biomass and other raw-materials, while safeguarding natural resources, such as water, soil and biodiversity, in a European and world-wide perspective, and enhancing ecosystems services, including coping with and mitigating climate change.

    Rialachán (AE) Uimh. 1291/2013 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 11 Nollaig 2013 lena mbunaítear Fís 2020 – An Clár Réime um Thaighde agus Nuálaíocht (2014-2020), agus lena n-aisghairtear Cinneadh Uimh. 1982/2006/CE Téacs atá ábhartha maidir leis an LEE

  11. #635995

    Ní áirítear pian ná fulaingt a bhfuil pionóis dhleathacha amháin mar chúis leo, nó ar gné dhílis de phionóis dhleathacha iad ach áirítear pian nó fulaingt arb iad éifeachtaí carnacha easnamh atá ar na dálaí coinneála is cúis leo, amhail cúngach cóiríochta, easpa sláinteachais nó cúraim agus cúnaimh leighis, diúltú teagmhála leis an saol lasmuigh, nó droch-chóras coinneála is cuma mura bhfuil aon rún, sonrach nó dearfa, ag na daoine atá i gceannas an phríosúin nó aon ionaid choinneála eile, pian nó fulaingt a chur ar dhuine, fiú más i gcomhréir leis an dlí atá a shaoirse bainte de dhuine nádúrtha.

    It does not, however, include pain or suffering arising only from, inherent in or incidental to, lawful penalties, but includes pain or suffering caused by the cumulative effects of deficiencies of the conditions of detention, such as cramped conditions of accommodation, lack of hygiene or of medical care and assistance, denial of contacts with the outside world, or an impoverished detention regime, irrespective of any specific or positive intention to inflict pain or suffering by those who are in charge of the prison or other place of detention, even if a natural person is deprived of his liberty in accordance with the law.

    Togra le haghaidh RIALACHÁIN Ó PHARLAIMINT NA hEORPA AGUS ÓN gCOMHAIRLE lena leasófar Rialachán (CE) Uimh. 1236/2005 ón gComhairle maidir le trádáil in earraí áirithe a dfhéadfaí a úsáid le haghaidh phionós an bháis, le haghaidh céastóireachta nó le haghaidh íde nó pionóis eile atá cruálach, mídhaonna nó táireach /* COM/2014/01 final - 2014/0005 (COD) */

  12. #1599916

    Dúirt Cathaoirleach an Choiste, Peadar Tóibín: Rud atá tuillte go maith ag Éirinn is ea an cháil atá uirthi ar fud an domhain as tuath neamh-mhillte a bheith aici chomh maith le tírdhreacha agus limistéir áilleachta nádúrtha ina bhfaightear réimse leathan fiadhúlra agus an iliomad flora agus fauna.

    CATHAOIRLEACH OF THE COMMITTEE PEADAR TÓIBÍN SAID: IRELAND IS RIGHTFULLY RENOWNED THROUGHOUT THE WORLD FOR ITS UNSPOILT COUNTRYSIDE AND FOR HAVING LANDSCAPES AND AREAS OF NATURAL BEAUTY THAT ARE HOME TO A VARIETY OF WILDLIFE AND AN ARRAY OF FLORA AND FAUNA.

    Riar na hOibre (Dáil Éireann/Seanad Éireann)

  13. #1617802

    An Comhchoiste um Chumarsáid, Muir agus Acmhainní Nádúrtha. Tuarascáil maidir le freastal ar Chomhdháil ar an Lá Domhanda um Fhuinneamh Inmharthana. Wels, an Ostair, 6 - 7 Márta 2003.

    JOINT COMMITTEE ON COMMUNICATIONS, MARINE AND NATURAL RESOURCES. REPORT ON ATTENDANCE AT CONFERENCE ON WORLD SUSTAINABLE ENERGY DAY. WELS, AUSTRIA, 6 - 7 MARCH 2003.

    Riar na hOibre (Dáil Éireann/Seanad Éireann)

  14. #1636906

    Go gCeadaíonn Dáil Éirean an Coinbhinsiún maidir leis an Oidhreacht DHomhanda, CHultúrtha agus Nádúrtha a chosaint arna ghlacadh i bPáras an 16 Samháin, 1972 - ar leagadh cóipeanna de faoi bhráid DHáil Éireann an 29 Aibreán, 1991

    That Dáil Éireann approves the Convention on the Protection of the World Cultural and Natural Heritage adopted in Paris on the 16th November, 1972 - copies of which were laid before Dáil Éireann on 29th April, 1991

    Riar na hOibre (Dáil Éireann/Seanad Éireann)

  15. #1697385

    “Measfar infheistíocht i mbonneagar tuarasóireachta cultúrtha agus inbhuanaithe amhail dá dtagraítear i bpointe (e) den chéad fhomhír den mhír seo a bheith ar mhionscála agus incháilithe le haghaidh tacaíochta, más rud nach mó ná EUR 10000000 ranníocaíocht CFRE don oibríocht. Ardófar an uasteorainn sin go EUR 20000000 i gcás bonneagar a mheasfar a bheith ina oidhreacht chultúrtha de réir bhrí Airteagal 1 den Choinbhinsiún 1972 Unesco maidir leis an Oidhreacht Dhomhanda, Chultúrtha agus Nádúrtha a Chosaint.”;

    ‘Investment in cultural and sustainable tourism infrastructure as referred to in point (e) of the first subparagraph of this paragraph shall be considered small-scale and eligible for support, if the ERDF contribution to the operation does not exceed EUR 10000000. That ceiling shall be raised to EUR 20000000 in the case of infrastructure considered to be cultural heritage within the meaning of Article 1 of the 1972 Unesco Convention Concerning the Protection of the World Cultural and Natural Heritage.’;

    Rialachán (AE, Euratom) 2018/1046 ó pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 18 Iúil 2018 maidir leis na rialacha airgeadais is infheidhme maidir le buiséad ginearálta an Aontais, lena leasaítear Rialacháin (AE) Uimh. 1296/2013, (AE) Uimh. 1301/2013, (AE) Uimh. 1303/2013, (AE) Uimh. 1304/2013, (AE) Uimh. 1309/2013, (AE) Uimh. 1316/2013, (AE) Uimh. 223/2014, (AE) Uimh. 283/2014, agus Cinneadh Uimh. 541/2014/AE agus lena n-aisghairtear Rialachán (AE, Euratom) Uimh. 966/2012

  16. #2334238

    ‘Níl onnmhairí Indiach Chrome Ore ach 1 % de chúltaiscí an domhain ach 1 % den trádáil dhomhanda faoi láthair. Is léir gur cúngú é sin mar thoradh ar chorrlaigh mhóra brabúis idir costas na mianadóireachta agus réadú glan-onnmhairí. Ní mór onnmhairí de mhian chrome nádúrtha a stopadh ar fad.’

    ‘With only 1 % of the 122 world reserves, Indian Chrome Ore exports are presently a highly disproportionate 35 % of world trade. This is clearly an aberration caused by large profit margins between cost of mining and net export realization. Exports of natural chrome ore need to be stopped altogether.’

    Rialachán Cur Chun Feidhme (AE) 2022/433 ón gCoimisiún an 15 Márta 2022 lena bhforchuirtear dleachtanna frithchúitimh cinntitheacha ar allmhairí táirgí cruach dosmálta cothroma fuar-rollta de thionscnamh na hIndia agus na hIndinéise agus lena leasaítear Rialachán Cur Chun Feidhme (AE) 2021/2012 lena bhforchuirtear dleacht frithdhumpála chinntitheach agus lena mbailítear go cinntitheach an dleacht shealadach arna forchur ar allmhairí táirgí cruach dosmálta cothroma fuar-rollta de thionscnamh na hIndia agus na hIndinéise

  17. #3047175

    Ag tabhairt dá haire, agus é ina ábhar imní di, go measann an Chúirt gur dócha go ndéanfaidh measúnú riosca an Choimisiúin gannmheastachán ar an leibhéal riosca i roinnt réimsí; á thabhairt chun suntais gur thuairiscigh an Chúirt laigí in iniúchtaí ex post an Choimisiúin i gCeannteideal 1 ‘An Margadh Aonair, Nuálaíocht agus Inneachar Digiteach’, gannmheastachán ar earráidí i gCeannteideal 2 ‘Comhtháthú, Athléimneacht agus Luachanna’, agus gannmheastachán ar an riosca agus líon ard earráidí i gCeannteideal 6 ‘An Chomharsanacht agus an Domhan’, i measc fadhbanna eile; á thabhairt chun suntais, in ‘Acmhainní Nádúrtha agus an Comhshaol’, go bhfuil an dá institiúid i gcomhréir le chéile ina gcuid ríomhanna agus, mar shampla, i gcás ‘An Margadh Aonair, Nuálaíocht agus Inneachar Digiteach’ go measann an Chúirt go bhfuil leibhéal earráide 4,4 % ann agus go measann an Coimisiún gurb é an riosca tráth na híocaíochta ná 1,3 %;

    Notes with concern that the Court considers that the Commission’s risk assessment is likely to underestimate the level of risk in several areas; highlights that the Court has reported weaknesses in the Commission’s ex post audits in Heading 1 ‘Single Market, innovation and digital’, underestimation of errors in Heading 2 ‘Cohesion, resilience and values’, and underestimations of risk and a high number of errors in Heading 6 ‘Neighbourhood and the world’, among other issues; highlights that in ‘Natural Resources and Environment’ both institutions are aligned in their calculations while for example for ‘Single Market, Innovation and Digital’ the Court estimates a level of error of 4,4 % while the Commission estimates a risk at payment of 1,3 %;

    Rún (AE) 2023/1825 ó Pharlaimint na hEorpa an 10 Bealtaine 2023 maille le barúlacha atá ina gcuid dhílis den chinneadh maidir le hurscaoileadh i leith chur chun feidhme bhuiséad ginearálta an Aontais Eorpaigh don bhliain airgeadais 2021, Roinn III – an Coimisiún agus gníomhaireachtaí feidhmiúcháin

  18. #3047181

    Ag tabhairt dá haire gur shuigh an Chúirt go raibh an caiteachas ísealriosca saor ó earráidí ábharthacha ach go raibh an caiteachas ardriosca i gcónaí faoi lé ag earráidí ábharthacha; á thabhairt chun suntais gurbh é ‘Comhtháthú, Athléimneacht agus Luachanna’ (1,2 pointe céatadáin) an rannchuiditheoir ba mhó leis an ráta earráide 3,0 %, agus ina dhiaidh sin bhí ‘Acmhainní Nádúrtha agus an Comhshaol’ (0,7 pointe céatadáin), ‘An Chomharsanacht agus an Domhan’ (0,4 pointe céatadáin) agus ‘An Margadh Aonair, Nuálaíocht agus Inneachar Digiteach’ (0,4 pointe céatadáin);

    Notes that the Court found that low-risk expenditure was free from material error but that high-risk expenditure remained affected by material error; highlights that the biggest contributors to the 3,0 % error rate were ‘Cohesion, Resilience and Values’ (1,2 percentage points), followed by ‘Natural Resources and Environment’ (0,7 percentage points), ‘Neighbourhood and the World’ (0,4 percentage points) and ‘Single Market, Innovation and Digital’ (0,4 percentage points);

    Rún (AE) 2023/1825 ó Pharlaimint na hEorpa an 10 Bealtaine 2023 maille le barúlacha atá ina gcuid dhílis den chinneadh maidir le hurscaoileadh i leith chur chun feidhme bhuiséad ginearálta an Aontais Eorpaigh don bhliain airgeadais 2021, Roinn III – an Coimisiún agus gníomhaireachtaí feidhmiúcháin

  19. #3084183

    bearta lena bhforáiltear d’aitheantas, lena n-áirítear aitheantas a thabhairt do na caighdeáin nó critéir maidir le duine nádúrtha nó fiontar a údarú, a cheadúnú nó a dheimhniú chun gníomhaíocht eacnamaíoch a dhéanamh, agus aitheantas a thabhairt do bhearta stuamachta dá dtagraítear i mír 3 d’Iarscríbhinn maidir le Seirbhísí Airgeadais a ghabhann leis an gComhaontú Ginearálta maidir le Trádáil Seirbhísí a leagtar amach in Iarscríbhinn 1B a ghabhann le Comhaontú Marrakech lena mbunaítear an Eagraíocht Dhomhanda Trádála, arna dhéanamh ag Marrakech an 15 Aibreán 1994; nó

    measures providing for recognition, including the recognition of the standards or criteria for the authorisation, licencing, or certification of a natural person or enterprise to carry out an economic activity, or the recognition of prudential measures as referred to in paragraph 3 of the Annex on Financial Services to the General Agreement on Trade in Services set out in Annex 1B to the Marrakesh Agreement Establishing the World Trade Organization, done at Marrakesh on 15 April 1994; or

    22024A0083

  20. #2334236

    ‘Le comparáid idir costas na mianadóireachta agus na glanréaduithe ó onnmhairí ag na praghsanna seo, léirítear brabúis amhantair a dhéanann dornán onnmhaireoirí chrome na hIndia, ag costas caomhnaithe acmhainne mianracha atá gann nach féidir a athnuachan. Cé go bhfuil níos lú ná 1 % de chúlchistí chrome ar eolas ag an India, tá a sciar den trádáil domhanda méine chrome thar a bheith díréireach 35 %. San India cúig príomhtháirgeoirí-M/s. TISCO, M/s. Orissa Mining Corporation Ltd., Balasore Alloys Ltd., Ferro Alloys Corporation Ltd. Is ionann Jindal Strips Ltd. agus os cionn 90 % de tháirgeadh… Ag féachaint do na cúlchistí an-teoranta de mhian chrome grád ard, is cosúil go bhfuil sé riachtanach srian a chur ar onnmhairí na mianach nádúrtha sin a bhfuil éileamh i bhfad ag lucht déanta cruach intíre agus cóimhiotail...’.

    ‘A comparison of the cost of mining with the net realizations from exports at these prices reveals windfall profits by a handful of India chrome exporters, at the cost of conservation of a scarce non-renewable mineral resource. Though, India has less than 1 % of the world known reserves of chrome ore, its share of the global chrome ore trade is highly disproportionate 35 %. In India five principal producers-M/s. TISCO, M/s. Orissa Mining Corporation Ltd., Balasore Alloys Ltd., Ferro Alloys Corporation Ltd. Jindal Strips Ltd. account for over 90 % of production.… In view of the very limited reserves of high grade chrome ore, it appears essential to restrict exports of such natural ore which is much in demand by domestic steel and alloy makers …’

    Rialachán Cur Chun Feidhme (AE) 2022/433 ón gCoimisiún an 15 Márta 2022 lena bhforchuirtear dleachtanna frithchúitimh cinntitheacha ar allmhairí táirgí cruach dosmálta cothroma fuar-rollta de thionscnamh na hIndia agus na hIndinéise agus lena leasaítear Rialachán Cur Chun Feidhme (AE) 2021/2012 lena bhforchuirtear dleacht frithdhumpála chinntitheach agus lena mbailítear go cinntitheach an dleacht shealadach arna forchur ar allmhairí táirgí cruach dosmálta cothroma fuar-rollta de thionscnamh na hIndia agus na hIndinéise