Gaois

Treo cuardaigh

Modh cuardaigh

Scag na torthaí

Bailiúcháin

Foirmeacha na bhfocal

further

reduction

emission

36 toradh in 25 doiciméad

  1. #729038

    an teorainnluach astaíochtaí d'astaíochtaí PN agus NOx, a laghdú tuilleadh;

    a further reduction in the emission limit value for PN and NOx emissions;

    Rialachán (AE) 2016/1628 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 14 Meán Fómhair 2016 maidir le ceanglais a bhaineann le teorainneacha astaíochtaí le haghaidh truailleáin ghásacha agus cháithníneacha agus cineálcheadú i dtaca le hinnill dócháin inmheánaigh le haghaidh innealra soghluaiste nach innealra bóthair é, lena leasaítear Rialachán (AE) Uimh. 1024/2012 agus Rialachán (AE) Uimh. 167/2013, agus lena leasaítear agus lena n-aisghairtear Treoir 97/68/CE (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  2. #1788560

    Beidh gá le tuilleadh laghduithe ar astaíochtaí CO2 do ghluaisteáin paisinéirí agus d'fheithiclí tráchtála éadroma tar éis 2030.

    Further CO2 emissions reductions for passenger cars and light commercial vehicles will be necessary beyond 2030.

    Rialachán (AE) 2019/631 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 17 Aibreán 2019 lena socraítear na caighdeáin feidhmíochta maidir le hastaíochtaí CO2 do ghluaisteáin nua paisinéirí agus d'fheithiclí tráchtála éadroma nua agus lena n-aisghairtear Rialachán (CE) Uimh. 443/2009 agus Rialachán (AE) Uimh. 510/2011 ((Téacs atá ábhartha maidir le LEE))

  3. #2632678

    Cuirfidh an scéim fhormheasta éifeachtúlacht fuinnimh chun cinn agus cuideoidh sí le tuilleadh laghduithe ar astaíochtaí CO2.

    The approved scheme will promote energy efficiency and contribute to further reductions in CO2 emissions.

    TUARASCÁIL ÓN gCOIMISIÚN CHUIG PARLAIMINT NA hEORPA, CHUIG AN gCOMHAIRLE, CHUIG COISTE EACNAMAÍOCH AGUS SÓISIALTA NA hEORPA AGUS CHUIG COISTE NA RÉIGIÚN Tuarascáil ar an mBeartas Iomaíochta 2021

  4. #2883894

    agus tuilleadh laghduithe ar astaíochtaí i dtionscal.

    and further emissions reductions in industry.

    DOICIMÉAD INMHEÁNACH OIBRE DE CHUID AN CHOIMISIÚIN Tuarascáil Tíre 2023 - Éire a ghabhann leis an doiciméad Moladh le haghaidh MOLADH ÓN gCOMHAIRLE maidir le Clár Náisiúnta na hEireann um Athchóiriú don bhliain 2023 agus lena dtugtar tuairim ón gComhairle i ndáil le Plan Cobhsaíochta na hÉireann don bhliain 2023

  5. #610534

    Tá sé beartaithe ag an Aontas astaíochtaí gás ceaptha teasa a laghdú 20 % faoi bhun leibhéil 1990 faoin mbliain 2020, agus tá sé beartaithe laghdú breise 80-95 % a dhéanamh faoin mbliain 2050.

    The Union intends to reduce greenhouse gas emissions by 20 % below 1990 levels by 2020, with a further reduction to 80-95 % by 2050.

    Rialachán (AE) Uimh. 1291/2013 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 11 Nollaig 2013 lena mbunaítear Fís 2020 – An Clár Réime um Thaighde agus Nuálaíocht (2014-2020), agus lena n-aisghairtear Cinneadh Uimh. 1982/2006/CE Téacs atá ábhartha maidir leis an LEE

  6. #675652

    measúnú ar an ngá le tuilleadh gníomhaíochta ón Aontas agus ó na Ballstáit i bhfianaise na ngealltanas idirnáisiúnta reatha agus nua maidir le laghdú ar astaíochtaí gáis cheaptha teasa fhluairínithe;

    an assessment of the need for further action by the Union and its Member States in light of existing and new international commitments regarding the reduction of fluorinated greenhouse gas emissions;

    Rialachán (AE) Uimh. 517/2014 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 16 Aibreán 2014 maidir le gáis cheaptha teasa fhluairínithe agus lena n-aisghairtear Rialachán (CE) Uimh. 842/2006 Téacs atá ábhartha maidir leis an LEE

  7. #729036

    measúnú ar an gcumas astaíochtaí truailleán a laghdú tuilleadh, ar bhonn na dteicneolaíochtaí atá ar fáil agus anailís costais is tairbhe.

    the assessment of further pollutant emission reduction potential, on the basis of available technologies and a cost-benefit analysis.

    Rialachán (AE) 2016/1628 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 14 Meán Fómhair 2016 maidir le ceanglais a bhaineann le teorainneacha astaíochtaí le haghaidh truailleáin ghásacha agus cháithníneacha agus cineálcheadú i dtaca le hinnill dócháin inmheánaigh le haghaidh innealra soghluaiste nach innealra bóthair é, lena leasaítear Rialachán (AE) Uimh. 1024/2012 agus Rialachán (AE) Uimh. 167/2013, agus lena leasaítear agus lena n-aisghairtear Treoir 97/68/CE (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  8. #1662219

    Éascaítear dul chun cinn suntasach ar leibhéal idirnáisiúnta leis an gcur chuige seo maidir le spriocanna i ndáil le laghduithe ar astaíochtaí gás ceaptha teasa agus maidir le bearta breise chun na laghduithe sin a bhaint amach ar an gcostas is ísle.

    This approach facilitates the making of significant progress at international level on the agreement of greenhouse gas emission reduction targets and further measures to achieve those reductions at minimum cost.

    Rialachán (AE) 2015/757 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 29 Aibreán 2015 maidir le faireachán, tuairisciú agus fíorú a dhéanamh ar astaíochtaí dé-ocsaíde carbóin ó mhuiriompar, agus lena leasaítear Treoir 2009/16/CE (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  9. #1788562

    Má thagann méadú breise ar astaíochtaí ó iompar de bhóthar, déanfaidh an meadú sin na laghduithe atá déanta in astaíochtaí earnálacha eile i dtaca leis an athrú aeráide a chomhrac a chur ar ceal.

    If road transport emissions increase further, such increases will continue to counteract emissions reductions made by other sectors to combat climate change.

    Rialachán (AE) 2019/631 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 17 Aibreán 2019 lena socraítear na caighdeáin feidhmíochta maidir le hastaíochtaí CO2 do ghluaisteáin nua paisinéirí agus d'fheithiclí tráchtála éadroma nua agus lena n-aisghairtear Rialachán (CE) Uimh. 443/2009 agus Rialachán (AE) Uimh. 510/2011 ((Téacs atá ábhartha maidir le LEE))

  10. #1816986

    Má thagann méadú breise ar astaíochtaí ó iompar de bhóthar, déanfaidh siad na laghduithe ar astaíochtaí atá déanta in earnálacha eile chun an t-athrú aeráide a chomhrac a chur ar ceal.

    If road transport emissions increase further, they will offset emissions reductions made by other sectors to combat climate change.

    Rialachán (AE) 2019/1242 Ó Pharlaimint Na hEorpa Agus Ón gComhairle an 20 Meitheamh 2019 lena socraítear na caighdeáin feidhmíochta maidir le hastaíochtaí CO2 d’fheithiclí nua tromshaothair agus lena leasaítear Rialacháin (CE) Uimh. 595/2009 agus (AE) 2018/956 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle agus Treoir 96/53/CE ón gComhairle (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  11. #1919664

    Tá sé i gceist go n-áiritheofar, le nascacht FRA le TMA, an ruthag eitilte is fearr is féidir ó gheata go geata agus go ndéanfar tuilleadh laghduithe ar astaíochtaí CO2.

    FRA connectivity with TMA is intended to ensure gate-to-gate optimum flight path with further reductions of CO2 emissions.

    Rialachán Cur Chun Feidhme (AE) 2021/116 ón gCoimisiún an 1 Feabhra 2021 maidir le bunú Chomhthionscadal a hAon lena dtacaítear le cur chun feidhme an Mháistirphlean Eorpach um Bainistíocht Aerthráchta dá bhforáiltear i Rialachán (CE) Uimh. 550/2004 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle, lena leasaítear Rialachán Cur Chun Feidhme (AE) Uimh. 409/2013 ón gCoimisiún agus lena n-aisghairtear Rialachán Cur Chun Feidhme (AE) Uimh. 716/2014 ón gCoimisiún (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  12. #610209

    Ní mór do thionscail mhonaraíochta agus do phróisis atá dian ó thaobh acmhainní a gcuid acmhainní agus eolais a shaothrú tuilleadh ar leibhéal an Aontais agus an infheistíocht a mhéadú i dtaighde, i bhforbairt agus i nuálaíocht chun dul chun cinn breise a chumasú i dtreo geilleagair ísealcharbóin, iomaíoch, inbhuanaithe atá éifeachtach ó thaobh acmhainní de agus chun na laghduithe uile-Aontais a comhaontaíodh maidir le hastaíochtaí gáis cheaptha teasa le haghaidh earnálacha tionsclaíocha a chomhlíonadh faoi 2050 [5].

    Resource intensive manufacturing and process industries need to further mobilise resources and knowledge at Union level and increase the investment in research, development and innovation to enable further progress towards a competitive low-carbon, resource-efficient and sustainable economy and to comply with the agreed Union-wide reductions in greenhouse gas emissions by 2050 for industrial sectors [5].

    Rialachán (AE) Uimh. 1291/2013 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 11 Nollaig 2013 lena mbunaítear Fís 2020 – An Clár Réime um Thaighde agus Nuálaíocht (2014-2020), agus lena n-aisghairtear Cinneadh Uimh. 1982/2006/CE Téacs atá ábhartha maidir leis an LEE

  13. #280554

    Ceann de chonclúidí na straitéise téamúla is ea gur gá tuilleadh laghduithe a dhéanamh ar astaíochtaí ó earnáil an iompair (aeriompar, muiriompar agus iompar ar tír), ó theaghlaigh agus ó earnálacha an fhuinnimh, na talmhaíochta agus an tionscail chun cuspóirí cáilíochta aeir an AE a bhaint amach.

    One of the conclusions of the thematic strategy is that further reductions in emissions from the transport sector (air, maritime and land transport), from households and from the energy, agricultural and industrial sectors are needed to achieve EU air quality objectives.

    Rialachán (CE) Uimh. 715/2007 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 20 Meitheamh 2007 maidir le cineálcheadú mótarfheithiclí i dtaca le hastaíochtaí ó fheithiclí éadroma paisinéirí agus tráchtála (Euro 5 agus Euro 6) agus maidir le rochtain ar fhaisnéis faoi dheisiú agus faoi chothabháil feithiclí

  14. #325312

    (7) Moladh cur chuige comhtháite sna Teachtaireachtaí sin, d'fhonn sprioc an Chomhphobail a bhaint amach faoin mbliain 2012, is é sin, meánastaíochtaí 120 g CO2/km ó ghluaisteáin phaisinéirí nua agus ó fheithiclí tráchtála éadroma a chláraítear sa Chomhphobal trí dhíriú ar laghduithe sainordaitheacha ar astaíochtaí CO2 chun cuspóir 130 g CO2/km a bhaint amach ar an meán i bhflít na ngluaisteán nua trí fheabhsuithe a dhéanamh ar theicneolaíocht mhótarfheithicle, agus laghdú breise 10 g CO2/km, nó a choibhéis má tá gá teicniúil leis, a bhaint amach trí fheabhsuithe eile teicneolaíochta, lena n-áirítear dul chun cinn maidir le héifeachtúlacht bhreosla i bhfeithiclí tráchtála éadroma.

    (7) In those Communications an integrated approach was proposed with a view to reaching the Community target of average emissions of 120 g CO2/km from new passenger cars and light commercial vehicles registered in the Community by 2012 by focusing on mandatory reductions of emissions of CO2 to reach an objective of 130 g CO2/km for the average new car fleet by means of improvements in vehicle motor technology and a further reduction of 10 g CO2/km, or equivalent if technically necessary, by means of other technological improvements, including fuel efficiency progress in light commercial vehicles.

    Rialachán (AE) Uimh. 510/2011 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 11 Bealtaine 2011 lena socraítear na caighdeáin feidhmíochta d'astaíochtaí ó fheithiclí tráchtála éadroma nua mar chuid de chur chuige comhtháite an Aontais chun astaíochtaí CO2 ó fheithiclí saothair éadroim a laghdú

  15. #325338

    (20) Le Straitéis an Aontais maidir le hastaíochtaí CO2 ó ghluaisteáin phaisinéirí agus ó fheithiclí tráchtála éadroma a laghdú, bunaíodh cur chuige comhtháite, d'fhonn sprioc 120 g CO2/km an Aontais a bhaint amach faoi 2012, agus léiríodh freisin fís fhadtéarmach maidir le tuilleadh laghduithe ar astaíochtaí.

    (20) The Union strategy to reduce CO2 emissions from passenger cars and light commercial vehicles established an integrated approach with a view to reaching the Union target of 120 g CO2/km by 2012, while also presenting a longer-term vision of further emission reductions.

    Rialachán (AE) Uimh. 510/2011 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 11 Bealtaine 2011 lena socraítear na caighdeáin feidhmíochta d'astaíochtaí ó fheithiclí tráchtála éadroma nua mar chuid de chur chuige comhtháite an Aontais chun astaíochtaí CO2 ó fheithiclí saothair éadroim a laghdú

  16. #347966

    Ceann de chonclúidí na straitéise téamúla sin is ea gur gá tuilleadh laghduithe a dhéanamh ar astaíochtaí ón earnáil iompair (aeriompar, iompar de mhuir agus iompar de thír), ó theaghlaigh agus ón earnáil fuinnimh, ón earnáil talmhaíochta agus ón earnáil tionscail chun cuspóirí cáilíochta aeir an AE a bhaint amach.

    One of the conclusions of that thematic strategy is that further reductions in emissions from the transport sector (air, maritime and land transport), from households and from the energy, agricultural and industrial sectors are needed to achieve EU air quality objectives.

    Rialachán (CE) Uimh. 595/2009 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 18 Meitheamh 2009 maidir le mótarfheithiclí agus innill a chineál-cheadú i leith astaíochtaí ó fheithiclí saothair throm (Euro VI) agus maidir le rochtain ar fhaisnéis faoi fheithiclí a dheisiú agus a chothabháil agus lena leasaítear Rialachán (CE) Uimh. 715/2007 agus Treoir 2007/46/CE agus lena n-aisghairtear Treoir 80/1269/CEE, Treoir 2005/55/CE agus Treoir 2005/78/CE

  17. #349664

    Ba cheart, go háirithe, bearta an Rialacháin seo maidir le hastaíochtaí CO2 a nascadh a mhéid is féidir leis na bearta breise chun laghdú breise 10g ar astaíochtaí CO2 a bhaint amach ar bhonn na sprice 130g i gcás astaíochtaí CO2.

    In particular, the measures of this Regulation regarding the reduction of CO2 emissions should be linked as far as possible to the additional measures for achieving a further reduction of 10g CO2 on the basis of the 130 g CO2 emissions target.

    Rialachán (CE) Uimh. 661/2009 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 13 Iúil 2009 maidir leis na ceanglais i gcomhair cineál-cheadaithe le haghaidh sábháilteachta ginearálta mótarfheithiclí, a leantóiri agus a gcóras, a gcomhpháirteanna agus a n-aonad teicniúil ar leithligh atá beartaithe dóibh

  18. #728169

    Ceann de chonclúidí na straitéise téamúla sin is ea go bhfuil gá le laghduithe eile ar astaíochtaí ón earnáil iompair (iompar aeir, muirí agus talún), ó theaghlaigh agus ó na hearnálacha fuinnimh, talmhaíochta agus tionsclaíochta le cuspóirí an Aontais maidir le cáilíocht an aeir a bhaint amach.

    One of the conclusions of that thematic strategy is that further reductions in emissions from the transport sector (air, maritime and land transport), from households and from the energy, agricultural and industrial sectors are needed to achieve Union air quality objectives.

    Rialachán (AE) 2016/1628 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 14 Meán Fómhair 2016 maidir le ceanglais a bhaineann le teorainneacha astaíochtaí le haghaidh truailleáin ghásacha agus cháithníneacha agus cineálcheadú i dtaca le hinnill dócháin inmheánaigh le haghaidh innealra soghluaiste nach innealra bóthair é, lena leasaítear Rialachán (AE) Uimh. 1024/2012 agus Rialachán (AE) Uimh. 167/2013, agus lena leasaítear agus lena n-aisghairtear Treoir 97/68/CE (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  19. #728241

    D'fhonn an dul chun cinn leanúnach teicniúil agus na torthaí is déanaí i réimsí an taighde agus na nuála a chur san áireamh, ba cheart na deiseanna eile ar laghdú astaíochtaí truailleán ó innill atá suiteáilte in innealra soghluaiste nach innealra bóthair é a aithint.

    With a view to taking into account on-going technical progress and the latest findings in the fields of research and innovation, the further pollutant emission reduction potential of engines already installed in non-road mobile machinery should be identified.

    Rialachán (AE) 2016/1628 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 14 Meán Fómhair 2016 maidir le ceanglais a bhaineann le teorainneacha astaíochtaí le haghaidh truailleáin ghásacha agus cháithníneacha agus cineálcheadú i dtaca le hinnill dócháin inmheánaigh le haghaidh innealra soghluaiste nach innealra bóthair é, lena leasaítear Rialachán (AE) Uimh. 1024/2012 agus Rialachán (AE) Uimh. 167/2013, agus lena leasaítear agus lena n-aisghairtear Treoir 97/68/CE (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  20. #1662209

    Luaigh an Chomhairle Eorpach freisin a thábhachtaí agus atá sé astaíochtaí gás ceaptha teasa agus na baoil a bhaineann le spleáchas ar bhreoslaí iontaise san earnáil iompair a laghdú agus d'iarr sí ar an gCoimisiún scrúdú breise a dhéanamh ar ionstraimí agus ar bhearta do chur chuige cuimsitheach a bheadh neodrach ó thaobh na teicneolaíochta de, inter alia, le laghdú astaíochtaí agus éifeachtúlacht fuinnimh san iompar a chur chun cinn.

    The European Council also stated the importance of reducing greenhouse gas emissions and risks related to fossil fuel dependency in the transport sector and invited the Commission to further examine instruments and measures for a comprehensive and technology-neutral approach, inter alia, for the promotion of emissions reduction and energy efficiency in transport.

    Rialachán (AE) 2015/757 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 29 Aibreán 2015 maidir le faireachán, tuairisciú agus fíorú a dhéanamh ar astaíochtaí dé-ocsaíde carbóin ó mhuiriompar, agus lena leasaítear Treoir 2009/16/CE (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  21. #1787818

    San athbhreithniú sin ar 2023, ba cheart don Choimisiún bealach follasach chun cinn a shainaithint i dtaca le tuilleadh laghduithe ar astaíochtaí CO2 a bhaint amach freisin i gcás gluaisteáin paisinéirí agus feithiclí tráchtála éadroma ó 2030 amach chun rannchuidiú go mór le sprioc fhadtéarmach Chomhaontú Pháras a bhaint amach.

    In that review of 2023, the Commission should also identify a clear pathway for further CO2 emissions reductions for passenger cars and light commercial vehicles beyond 2030 in order to significantly contribute to achieving the long-term goal of the Paris Agreement.

    Rialachán (AE) 2019/631 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 17 Aibreán 2019 lena socraítear na caighdeáin feidhmíochta maidir le hastaíochtaí CO2 do ghluaisteáin nua paisinéirí agus d'fheithiclí tráchtála éadroma nua agus lena n-aisghairtear Rialachán (CE) Uimh. 443/2009 agus Rialachán (AE) Uimh. 510/2011 ((Téacs atá ábhartha maidir le LEE))

  22. #1788046

    Sainaithneoidh an Coimisiún, sa tuarascáil sin, freisin bealach follasach chun cinn maidir le tuilleadh laghduithe ar astaíochtaí CO2 a bhaint amach i gcás gluaisteáin paisinéirí agus feithiclí tráchtála éadroma ó 2030 ar aghaidh chun rannchuidiú go suntasach le sprioc fhadtéarmach Chomhaontú Pháras a bhaint amach.

    The Commission shall, in that report, also identify a clear pathway for further CO2 emissions reductions for passenger cars and light commercial vehicles beyond 2030 in order to significantly contribute to achieving the long-term goal of the Paris Agreement.

    Rialachán (AE) 2019/631 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 17 Aibreán 2019 lena socraítear na caighdeáin feidhmíochta maidir le hastaíochtaí CO2 do ghluaisteáin nua paisinéirí agus d'fheithiclí tráchtála éadroma nua agus lena n-aisghairtear Rialachán (CE) Uimh. 443/2009 agus Rialachán (AE) Uimh. 510/2011 ((Téacs atá ábhartha maidir le LEE))

  23. #1908884

    Chun a áirithiú go gcosnófar cobhsaíocht airgeadais, sláine margaidh, cosaint infheisteoirí agus cothrom iomaíochta an Aontais, agus chun a áirithiú go leanfaidh ETS de bheith ag feidhmiú ar bhealach trédhearcach agus láidir chun laghdú astaíochtaí costéifeachtach a áirithiú, ba cheart don Choimisiún faireachán a dhéanamh ar fhorbairt tuilleadh na trádála i lamháltais astaíochtaí agus díorthaigh díobh san Aontas agus i dtríú tíortha, ba cheart dó measúnú a dhéanamh ar thionchar na díolúine ó ghníomhaíochtaí coimhdeacha ar ETS agus, i gcás inar gá, ba cheart dó aon leasú iomchuí a mholadh maidir le raon feidhme agus cur i bhfeidhm na díolúine ó ghníomhaíochtaí coimhdeacha.

    In order to ensure the protection of the Union’s financial stability, market integrity, investor protection and the level playing field, and to ensure that the ETS continues to function in a transparent and robust manner to ensure cost-effective emission reductions, the Commission should monitor the further development of trading in emission allowances and derivatives thereof in the Union and in third countries, assess the impact of the ancillary activity exemption on the ETS and, where necessary, propose any appropriate amendment as regards the scope and application of the ancillary activity exemption.

    Treoir (AE) 2021/338 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 16 Feabhra 2021 lena leasaítear Treoir 2014/65/AE a mhéid a bhaineann le ceanglais faisnéise, rialachas táirgí agus teorainneacha suímh, agus Treoracha 2013/36/AE agus (AE) 2019/878 a mhéid a bhaineann lena gcur i bhfeidhm maidir le gnólachtaí infheistíochta, chun cabhrú leis an téarnamh ó ghéarchéim COVID-19 (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  24. #2368198

    Cé gur cheart cistí CTA a úsáid go príomha chun tacú le tuilleadh laghduithe ar astaíochtaí trí infheistíochtaí sonracha i mbearta éifeachtúlachta fuinnimh, san aistriú fuinnimh agus i nuálaíocht i dteicneolaíochtaí glana, in Airteagal 10(3) de Threoir AE maidir le Trádáil Astaíochtaí (Treoir 2009/29/CE), cinntear gur féidir leis an Ballstát ioncaim CTA a úsáid chun tacaíocht airgeadais a chur ar fáil chun aghaidh a thabhairt ar ghnéithe sóisialta i dteaghlaigh ar ioncam íseal nó ar mheánioncam.

    While ETS funds should primarily support further emission reductions through in particular investments into energy efficiency measures, the energy transition and innovation in clean technologies, Article 10(3) of the ETS Directive (Directive 2009/29/EC) determines that Member States can use the ETS revenues to provide financial support in order to address social aspects in lower- and middle-income households.

    TEACHTAIREACHT ÓN gCOIMISIÚN chuig Parlaimint na hEorpa, chuig an gComhairle Eorpach, chuig an gComhairle, chuig Coiste Eacnamaíoch agus Sóisialta na hEorpa agus chuig Coiste na Réigiún REPowerEU: Comhghníomhaíocht Eorpach ar mhaithe le fuinneamh níos inacmhainne, níos sláinte agus níos inbhuanaithe

  25. #2748425

    Breithneoidh an Coimisiún comhairle agus tuarascálacha ábhartha an Bhoird Chomhairligh, go háirithe maidir le bearta amach anseo arb é is aidhm dóibh astaíochtaí a laghdú tuilleadh agus aistrithe a mhéadú tuilleadh sna fo-earnálacha a chumhdaítear leis an Rialachán seo.

    The Commission shall consider the relevant advice and reports of the Advisory Board, in particular as regards future measures aiming at further emission reductions and removal increases in the sub-sectors covered by this Regulation.

    Rialachán (AE) 2023/839 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 19 Aibreán 2023 lena leasaítear Rialachán (AE) 2018/841 a mhéid a bhaineann leis an raon feidhme, leis na rialacha tuairiscithe agus comhlíontachta a shimpliú, agus lena leagtar amach spriocanna na mBallstát le haghaidh 2030, agus Rialachán (AE) 2018/1999 a mhéid a bhaineann le feabhas a chur ar an bhfaireachán, an tuairisciú, an rianú ar dhul chun cinn agus ar an athbhreithniú (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  26. #2749538

    Breithneoidh an Coimisiún comhairle agus tuarascálacha ábhartha an Bhoird Chomhairligh, go háirithe a mhéid a bhaineann le bearta amach anseo a bheidh dírithe ar laghduithe breise ar astaíochtaí gás ceaptha teasa sna hearnálacha a chumhdaítear leis an Rialachán seo.

    The Commission shall consider the relevant advice and reports of the Advisory Board, in particular as regards future measures aiming at further greenhouse gas emission reductions in the sectors covered by this Regulation.

    Rialachán (AE) 2023/857 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 19 Aibreán 2023 lena leasaítear Rialachán (AE) 2018/842 maidir le laghduithe bliantúla ceangailteacha ar astaíochtaí gás ceaptha teasa ag na Ballstáit ó 2021 go dtí 2030 lena rannchuidítear leis an ngníomhú ar son na haeráide agus chun gealltanais a tugadh faoi Chomhaontú Pháras a chomhlíonadh, agus Rialachán (AE) 2018/1999 (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  27. #2933584

    D’ainneoin roinnt infheistíochtaí iompair inbhuanaithe faoi phlean téarnaimh agus athléimneachta na hOstaire, beidh sé bunriachtanach astaíochtaí a bhaineann le hiompar a laghdú a thuilleadh, agus aghaidh á tabhairt an tráth céanna ar bhochtaineacht iompair, chun aeráidneodracht a bhaint amach.

    Despite a number of sustainable transport investments under the Austrian recovery and resilience plan, a further reduction of transport-related emissions, while simultaneously addressing transport poverty, will be essential for achieving climate neutrality.

    Moladh ón gComhairle an 14 Iúil 2023 maidir le Clár Náisiúnta na hOstaire um Athchóiriú 2023 agus lena dtugtar tuairim ón gComhairle maidir le Clár Cobhsaíochta na hOstaire 2023

  28. #2941446

    ‘I gcás ina bhfuil sciar na mbithbhreoslaí agus na mbithleachtanna, chomh maith leis an sciar de bhreoslaí bithmhaise a thomhlaítear san iompar, a tháirgtear ó bharra bia agus beatha i mBallstát teoranta do sciar níos ísle ná 7 % nó i gcás ina gcinneann Ballstát an sciar a theorannú tuilleadh, féadfaidh an Ballstát sin an sciar íosta d’fhuinneamh in-athnuaite nó an sprioc maidir le laghdú ar dhéine gás ceaptha teasa dá dtagraítear in Airteagal 25(1), an chéad fhomhír, pointe (a), a laghdú dá réir sin, i bhfianaise an rannchuidithe a bheadh déanta ag na breoslaí sin ó thaobh an sciar íosta d’fhuinneamh in-athnuaite nó laghduithe ar astaíochtaí gás ceaptha teasa. Chun críoch na sprice maidir le laghdú ar dhéine gás ceaptha teasa, measfaidh na Ballstáit go sábhálfaidh na breoslaí sin 50 % d’astaíochtaí gás ceaptha teasa.’;

    ‘Where the share of biofuels and bioliquids, as well as of biomass fuels consumed in transport, produced from food and feed crops in a Member State is limited to a share lower than 7 % or a Member State decides to limit the share further, that Member State may reduce the minimum share of renewable energy or the greenhouse gas intensity reduction target referred to in Article 25(1), first subparagraph, point (a), accordingly, in view of the contribution those fuels would have made in terms of the minimum share of renewable energy or greenhouse gas emissions savings. For the purpose of the greenhouse gas intensity reduction target, Member States shall consider those fuels save 50 % greenhouse gas emissions.’;

    Treoir (AE) 2023/2413 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 18 Deireadh Fómhair 2023 lena leasaítear Treoir (AE) 2018/2001, Rialachán (AE) 2018/1999 agus Treoir 98/70/CE a mhéid a bhaineann le fuinneamh ó fhoinsí in-athnuaite a chur chun cinn, agus lena n-aisghairtear Treoir (AE) 2015/652 ón gComhairle

  29. #3022466

    Meastar go gcuirfidh sé sin leis na saincheisteanna atá ann cheana i ndáil le cothrom na Féinne i margadh aeriompair an Aontais a mhéid a bhaineann le breoslaí eitlíochta agus go mbeidh tuilleadh saofa i measc oibreoirí aerárthaí agus aerfort dá bharr sin, agus i gcomhthéacs Scéim Fritháirithe agus Laghdaithe Carbóin ICAO don Eitlíocht Idirnáisiúnta (CORSIA) a bheith á chur chun feidhme ag an Aontas agus a Bhallstáit i gcomhréir le Cinneadh (AE) 2020/954 ón gComhairle agus le Córas Trádála Astaíochtaí an Aontais (CTA AE), arna bhunú le Treoir 2003/87/CE ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle, arna leasú le Treoir (AE) 2023/958 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle.

    This is expected to exacerbate the pre-existing issues of level playing field on the Union air transport market as regards aviation fuels, and to cause further distortions among aircraft operators and airports, also in the context of the implementation by the Union and its Member States of ICAO’s Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation (CORSIA) in accordance with Council Decision (EU) 2020/954 and EU Emissions Trading System (EU ETS) established by Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council as amended by Directive (EU) 2023/958 of the European Parliament and of the Council.

    Rialachán (AE) 2023/2405 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 18 Deireadh Fómhair 2023 maidir le cothrom na Féinne a áirithiú d’aeriompar inbhuanaithe (ReFuelEU Aviation)

  30. #3047502

    á chur in iúl gur eol di gur féidir laghdú an-ghéar ar astaíochtaí CO2 (laghdú ó choibhéis 32747 tona CO2 in 2010 go coibhéis 11181 tona CO2 in 2020) á mhíniú freisin le ráta íseal áitíochta na bhfoirgneamh agus leis an laghdú ar thaisteal a bhaineann le paindéim COVID-19; ag spreagadh CBAE a thomhaltas páipéir a theorannú tuilleadh agus an sprioc de bheith ina institiúid gan pháipéar a shaothrú;

    Is aware that the very sharp reduction in CO2 emissions (a decrease from 32747 tonnes of CO2 equivalent in 2010 to 11181 tonnes of CO2 equivalent in 2020) is also explained by the low occupancy rate of the buildings and the reduction in travel linked to the COVID-19 pandemic; encourages the CJEU to further limit its paper consumption and to pursue the goal of becoming a paperless institution;

    Rún (AE) 2023/1828 ó Pharlaimint na hEorpa an 10 Bealtaine 2023 ina bhfuil barúlacha atá ina gcuid dhílis den chinneadh maidir le hurscaoileadh i ndáil le cur chun feidhme bhuiséad ginearálta an Aontais Eorpaigh don bhliain airgeadais 2021, Roinn IV – Cúirt Bhreithiúnais an Aontais Eorpaigh

  31. #3048333

    á thabhairt dá haire gur bhunaigh an Ghníomhaireacht grúpa líonraithe saineolaithe maidir leis an inbhuanaitheacht in 2020; á thabhairt dá haire gur ann do rannpháirtíocht na Gníomhaireachta i nós imeachta soláthair idirinstitiúideach maidir le ‘Comhairliúchán agus bainistiú fritháireamh astaíochtaí gás ceaptha teasa’ de chuid Oifig Maoine Intleachtúla an Aontais Eorpaigh (EUIPO), a tugadh i gcrích i mí an Mheithimh 2022; á chur in iúl gur geal léi go n-áirítear sa phlean gníomhaíochta um ghlasú ilbhliantúil don Ghníomhaireacht gealltanas i ndáil leis an gconair eitilte maidir le laghdú CO2; á thabhairt dá haire, thairis sin, gur moladh rialacha nua chun taisteal agus astaíochtaí gaolmhara a laghdú;

    Notes that in 2020 the Agency established an expert networking group on sustainability; notes the participation of the Agency in the interinstitutional procurement procedure for ‘Consultancy and management of greenhouse gas emissions offsets’ of the European Union Intellectual Property Office (EUIPO), concluded in June 2022; welcomes the fact that the multiannual greening action plan for the Agency includes a commitment for a CO2 reduction glide-path; further notes that new rules have been proposed to reduce travel and related emissions;

    Rún (AE) 2023/1848 ó Pharlaimint na hEorpa an 10 Bealtaine 2023 ina bhfuil barúlacha atá ina gcuid dhílis den chinneadh maidir le hurscaoileadh i ndáil le cur chun feidhme bhuiséad na Gníomhaireachta um Thacaíocht do BEREC (Oifig BEREC) don bhliain airgeadais 2021

  32. #3049937

    ag tabhairt dá haire gur thionscain an Ghníomhaireacht cur chun feidhme chreat comhlíontachta EMAS (an scéim um bainistíocht agus iniúchadh comhshaoil)/ISO 14001; á chur in iúl gur geal léi, de réir sholáthróirí fuinnimh na Gníomhaireachta, gur ó fhoinsí fuinneamh inathnuaite a thagann 70 % dá foinsí fuinnimh; ag tabhairt dá haire thairis sin gur eagraigh an Ghníomhaireacht tairiscint phoiblí in 2021, mar chuid de Ghréasán chun Glasú an Aontais, le haghaidh an chórais bainistíochta comhshaoil, agus seirbhísí a bhaineann le hastaíochtaí gás ceaptha teasa a laghdú agus a fhritháireamh;

    Notes that in 2021 the Agency initiated the implementation of the EMAS (Environmental Management and Audit Scheme)/ISO 14001 compliance framework; welcomes the fact that, according to the Agency’s energy providers, 70 % of its sources of energy come from renewable energy resources; further notes that the Agency, as part of the Union Greening network, organised a public tender in 2021 for the environmental management system, reduction and offsetting of greenhouse emissions related services;

    Rún (AE) 2023/1932 ó Pharlaimint na hEorpa an 10 Bealtaine 2023 ina bhfuil barúlacha atá ina gcuid dhílis den chinneadh maidir le hurscaoileadh i ndáil le cur chun feidhme bhuiséad Ghníomhaireacht an Aontais Eorpaigh um Chomhar Ceartais Choiriúil (Eurojust) don bhliain airgeadais 2021

  33. #3243985

    Chun an laghdú ar astaíochtaí gás ceaptha teasa ó théamh ceantair a dhreasú agus a bhrostú, leagtar amach le hAirteagal 10b(4) de Threoir 2003/87/CE tuilleadh rialacha maidir leis an gcoinníollacht i ndáil le pleananna um aeráidneodracht i gcás suiteálacha téimh ceantair.

    To incentivise and expedite the reduction of greenhouse gas emissions originated from district heating, Article 10b(4) of Directive 2003/87/EC sets out further rules for the conditionality on climate-neutrality plans in case of district heating installations.

    Rialachán Tarmligthe (AE) 2024/873 ón gCoimisiún an 30 Eanáir 2024 lena leasaítear Rialachán Tarmligthe (AE) 2019/331 a mhéid a bhaineann le rialacha idirthréimhseacha uile-Aontais maidir le leithdháileadh lamháltas astaíochtaí saor in aisce comhchuibhithe

  34. #3244502

    Chun deimhneacht a sholáthar d’oibreoirí na bhfoshuiteálacha téimh ceantair a dhéanann iarratas ar leithdháileadh breise saor in aisce, ar deimhneacht í i dtaca leis na coinníollacha breise maidir le héacht suntasach i ndáil le laghdú ar astaíochtaí gás ceaptha teasa roimh 2030, is gá luach na lamháltas breise saor in aisce a shocrú de réir mhéid na hinfheistíochta atá le déanamh.

    In order to provide operators of district heating sub-installations applying for additional free allocation with certainty on the further conditions regarding significant greenhouse gas emission reduction achievement before 2030, the value of the additional free allowances needs to be fixed for the size of the investment to be made.

    Rialachán Tarmligthe (AE) 2024/873 ón gCoimisiún an 30 Eanáir 2024 lena leasaítear Rialachán Tarmligthe (AE) 2019/331 a mhéid a bhaineann le rialacha idirthréimhseacha uile-Aontais maidir le leithdháileadh lamháltas astaíochtaí saor in aisce comhchuibhithe

  35. #1788045

    Sa tuarascáil dá dtagraítear i mír 1, déanfaidh an Coimisiún breithniú, inter alia, ar a ionadaíche agus atá luachanna na n-astaíocht CO2 agus an ídithe breosla nó fuinnimh arna gcinneadh de bhun Rialachán (CE) Uimh. 715/2007 i dtaca le fíordhálaí domhanda; úsáid feithiclí astaíochtaí nialasacha agus astaíochtaí ísle ar mhargadh an Aontais, go háirithe i ndáil le feithiclí tráchtála éadroma; agus cur i bhfeidhm bonneagair athluchtaithe agus athbhreoslaithe arna thuairisciú faoi Threoir 2014/94/AE ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle, lena n-áirítear maoiniú na bhfeithiclí sin agus an bhonneagair sin; a mhéid a d'fhéadfadh úsáid breoslaí malartacha sintéiseacha ardfhorbartha arna dtáirgeadh le fuinneamh in-athnuaite rannchuidiú le hastaíochtaí a laghdú; leis an laghdú iarbhír astaíochtaí CO2 arna bhreathnú ar leibhéal an fhlít reatha; feidhmiú an tsásra dreasachta i gcomhair feithiclí astaíochtaí nialasacha agus ísealastaíochtaí; éifeachtaí féideartha an bhirt idirthréimhsigh a leagtar amach i bpointe 6.3 de Chuid A d'Iarscríbhinn I; tionchar an Rialacháin seo ar thomhaltóirí, go háirithe na tomhaltóirí sin ar ioncam íseal agus ar mheánioncam; chomh maith le gnéithe eile a éascódh a thuilleadh an t-athrú i dtreo iompar glan iomaíoch inacmhainne san Aontas, a bheadh inmharthana ar bhonn eacnamaíoch agus cóir ar bhonn sóisialta.

    In the report referred to in paragraph 1, the Commission shall consider, inter alia, the real-world representativeness of the CO2 emission and fuel or energy consumption values determined pursuant to Regulation (EC) No 715/2007; the deployment on the Union market of zero- and low-emission vehicles, in particular with respect to light commercial vehicles; the roll-out of recharging and refuelling infrastructure reported under Directive 2014/94/EU of the European Parliament and of the Council, including their financing; the potential contribution of the use of synthetic and advanced alternative fuels produced with renewable energy to emissions reductions; the CO2 emissions reduction actually observed at the existing fleet level; the functioning of the incentive mechanism for zero- and low-emission vehicles; the potential effects of the transitional measure set out in point 6.3 of Part A of Annex I; the impact of this Regulation on consumers, particularly on those on low and medium incomes; as well as aspects to further facilitate an economically viable and socially fair transition towards clean, competitive and affordable mobility in the Union.

    Rialachán (AE) 2019/631 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 17 Aibreán 2019 lena socraítear na caighdeáin feidhmíochta maidir le hastaíochtaí CO2 do ghluaisteáin nua paisinéirí agus d'fheithiclí tráchtála éadroma nua agus lena n-aisghairtear Rialachán (CE) Uimh. 443/2009 agus Rialachán (AE) Uimh. 510/2011 ((Téacs atá ábhartha maidir le LEE))

  36. #2803111

    Chun tuilleadh dreasachtaí a sholáthar chun astaíochtaí gáis ceaptha teasa a laghdú agus feabhas a chur ar an éifeachtúlacht fuinnimh agus chun cothrom na Féinne a áirithiú do shuiteálacha lena n-úsáidtear teicneolaíochtaí nua lena laghdaítear astaíochtaí gás ceaptha teasa go páirteach nó lena gcuirtear deireadh iomlán leo, agus suiteálacha lena n-úsáidtear teicneolaíochtaí atá ann cheana, déanfar athbhreithniú ar na tagarmharcanna ex ante uile-Aontais dá gcur i bhfeidhm sa tréimhse ó 2026 go 2030, i bhfianaise an modhnú a d’fhéadfaí a dhéanamh ar shainmhínithe agus teorainneacha córas na dtagarmharcanna táirge reatha, agus aird á tabhairt mar threoirphrionsabail ar acmhainneacht úsáide ciorclaigh ábhar agus gur cheart na tagarmharcanna a bheith neamhspleách ar an mbunábhar agus ar an gcineál próisis táirgthe, i gcás ina bhfuil an cuspóir céanna ag na próisis táirgthe. Déanfaidh an Coimisiún iarracht chun na gníomhartha cur chun feidhme a ghlacadh chun críche na luachanna tagarmhairc athbhreithnithe le haghaidh leithdháileadh saor in aisce a chinneadh i gcomhréir le mír 2, an tríú fomhír, a luaithe is féidir roimh thús na tréimhse ó 2026 go 2030.’;

    ‘For each sector and subsector, in principle, the benchmark shall be calculated for products rather than for inputs, in order to maximise greenhouse gas emission reductions and energy efficiency savings throughout each production process of the sector or the subsector concerned. In order to provide further incentives for reducing greenhouse gas emissions and improving energy efficiency and to ensure a level playing field for installations using new technologies that partly reduce or fully eliminate greenhouse gas emissions, and installations using existing technologies, the determined Union-wide ex-ante benchmarks shall be reviewed in relation to their application in the period from 2026 to 2030, with a view to potentially modifying the definitions and system boundaries of existing product benchmarks, considering as guiding principles the circular use-potential of materials and that the benchmarks should be independent of the feedstock and the type of production process, where the production processes have the same purpose. The Commission shall endeavour to adopt the implementing acts for the purpose of determining the revised benchmark values for free allocation in accordance with paragraph 2, third subparagraph, as soon as possible and before the start of the period from 2026 to 2030.’;

    Treoir (AE) 2023/959 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 10 Bealtaine 2023 lena leasaítear Treoir 2003/87/CE lena mbunaítear scéim um liúntais astaíochtaí gás ceaptha teasa a thrádáil laistigh den Aontas, agus Cinneadh (AE) 2015/1814 i ndáil le cúlchiste cobhsaíochta margaidh a bhunú agus a fheidhmiú do scéim trádála an Aontais maidir le hastaíochtaí gás ceaptha teasa (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)