#2028288
Idirbhearta atá faoi réir an mhodha Chaighdeánaithe
Transactions subject to the Standardised method
Idirbhearta atá faoi réir an mhodha Chaighdeánaithe
Transactions subject to the Standardised method
De réir an Mhodha chaighdeánaithe
According to Standardised method
Déanfar céannacht an daonra chaighdeánaigh a úsáidtear a sheiceáil trí mhodhanna iomchuí a úsáid.
The identity of the standard population used shall be checked using appropriate methods.
modhanna táirgthe staidrimh agus meiteashonraí a chomhchuibhiú agus a chaighdeánú;
harmonise and standardise statistical production methods and metadata;
Modh caighdeánaithe
Standardised method
Teicnící feabhsaithe cumais, modhanna tomhais agus trealamh a fhorbairt agus a chaighdeánú
Developing and standardisation of capacity-enhancing techniques, measuring methods and equipment
caighdeánú modhanna tástála agus meastóireachta;
standardisation of testing and evaluation methods;
Modh caighdeánaithe
Standardised method
Thairis sin, is modh caighdeánaithe é coincheap WACC chun costais den sórt sin a mheas.
The WACC concept is furthermore a standard method for estimating such costs.
ISO 5725-4:2020 Cruinneas (fíre agus beachtas) modhanna agus torthaí tomhais – Cuid 4: Modhanna bunúsacha chun fíre modha tomhais chaighdeánaigh a chinneadh (Clásal 3).
ISO 5725-4:2020 Accuracy (trueness and precision) of measurement methods and results – Part 4: Basic methods for the determination of the trueness of a standard measurement method (Clause 3).
ISO 5725-2:2019 Cruinneas (fíre agus beachtas) modhanna agus torthaí tomhais – Cuid 2: Modh bunúsach chun in-atrialltacht agus in-atáirgtheacht modha chaighdeánaigh tomhais a chinneadh (Clásal 3).
ISO 5725-2:2019 Accuracy (trueness and precision) of measurement methods and results – Part 2: Basic method for the determination of repeatability and reproducibility of a standard measurement method (Clause 3).
21 Féadfar teicnící chun costas fardal a thomhas, amhail an modh costais chaighdeánaigh nó an modh miondíola, a úsáid ar mhaithe le háisiúlacht más neastachán ar chostas iad na torthaí.
21 Techniques for the measurement of the cost of inventories, such as the standard cost method or the retail method, may be used for convenience if the results approximate cost.
Idirbhearta atá faoi réir an mhodha chaighdeánaithe chun ceanglais cistí dílse le haghaidh priacal CVA a ríomh i gcomhréir le hAirteagal 384 de CRR
Transactions subject to the standardised method to calculate own funds requirements for CVA risk in accordance with Article 384 CRR
Leis an dearadh turgnamhach is féidir freisin imscrúdú a dhéanamh ar théagarthacht an mhodha anailísigh agus ar chinneadh an diallta chaighdeánaigh in-atáirgtheachta intí sna maitrísí éagsúla go léir.
The experimental design allows also the investigation of the ruggedness of the analytical method and the determination of the in-house reproducibility standard deviation across matrices.
Go praiticiúil déanfar sonraí ó mhodhanna tástála caighdeánaithe eile amhail modhanna náisiúnta a úsáid freisin nuair a mheastar go bhfuil siad comhionann.
In practice data from other standardised test methods such as national methods shall also be used where they are considered as equivalent.
De ghnáth, is trí mhodhanna leictreonacha a sholáthróidh údaráis mhaoirseachta iarrtha an fhaisnéis a iarrfaidh údaráis mhaoirseachta eile agus bainfear úsáid as formáid chaighdeánaithe chuige sin.
Requested supervisory authorities shall, as a rule, supply the information requested by other supervisory authorities by electronic means, using a standardised format.
prótacail comhpháirteacha a úsáid don tástáil agus measúnú a dhéanamh ar thorthaí na dtástálacha trí mhodhanna meastóireachta caighdeánaithe agus comhordaithe a úsáid;
using common testing protocols and assessing the test results using standardised and coordinated evaluation methods;
an Modh Caighdeánaithe (SM), an Modh um Marcáil ón Margadh (MMM) agus Modh na Risíochta Tosaigh (MNB).
the Standardised Method (SM), the Mark-to-Market Method (MtMM) and the Original Exposure Method (OEM).
I measc phríomhspriocanna an Fhógra, tagraítear go sonrach don sásra ionchuir rialtais maidir le praghsáil, agus do dhifreáil earnála na modhanna praghsála: “Faoi 2025, bainfear torthaí soiléire amach nuair a bheidh na muirir san earnáil soláthair uisce, soláthair cumhachta, gáis agus téimh á nglanadh agus á gcaighdeánú. Bunófar bonn le haghaidh sásra socraithe praghsanna a bheidh eolaíoch, caighdeánaithe agus trédhearcach, agus déanfar sásra ionchuir an rialtais a fheabhsú tuilleadh. Feabhsófar go suntasach modhanna praghsála is infheidhme maidir le hearnálacha gaolmhara, maoirseacht costais agus modhanna athbhreithnithe, iompar praghsanna agus cumhdach cuimsitheach caighdeánach seirbhísí, chomh maith le cáilíocht agus éifeachtúlacht an tsoláthair uisce, leictreachais, téimh agus táirgí agus seirbhísí eile”.
Among the main goals of the Notice, specific reference is made to the government input mechanism in relation to pricing, as well as the sectoral differentiation of pricing methods: ‘By 2025, clear results shall be achieved in cleaning up and standardizing the charges in the water supply, power supply, gas and heating sector. A basis for a scientific, standardized and transparent price formation mechanism shall be established, and the government input mechanism shall be further improved. Pricing methods applicable to related sectors, cost supervision and review methods, price behaviour and standard comprehensive coverage of services, as well as the quality and efficiency of the supply of water, electricity, heating and other products and services shall be significantly improved’.
Tá coinne leis go dtabharfaidh roinnt Ballstát seirbhísí sainaitheantais isteach mar mhodh simplithe agus caighdeánaithe chun soláthraithe seirbhísí agus cáiníocóirí a shainaithint.
A number of Member States are expected to introduce identification services as a simplified and standardised means of identification of service providers and taxpayers.
Bhí tacaíocht fhorleathan ann le haghaidh cur chuige mar aon le moladh téacsúil arna dhéanamh go neamhfhoirmiúil ag Cósta Ríce ina ndeirtear go mbeadh Comhalta is allmhaireoir atá i mbéal forbartha a mhainníonn an caighdeán ráta líonta is gá a chomhlíonadh (i.e. dhá thrian de na hincrimintí bliantúla a tuairiscíodh i mír 3 (b) den Sásra Tearclíonta) tar éis 2 bhliain sa chéim dheiridh den Sásra Tearclíonta, tar éis modh riaracháin malartach a úsáid nó an modh atá i bhfeidhm faoi láthair a choinneáil ar bun, faoi réir an cheanglais chaighdeánaigh sa chéad abairt de mhír 4, arna iarraidh sin ag na Comhaltaí leasmhara is allmhaireoirí.
There was a wide support for an approach along a textual suggestion made informally by Costa Rica according to which an importing developing Member that fails to meet the required fill rate standard (i.e. two-thirds of the annual increments described in paragraph 3 (b) of the Underfill Mechanism) after two years in the final stage of the Underfill Mechanism, having used an alternative administration method or maintained the current method in place, would be subject to the standard requirement in the first sentence of paragraph 4, if so requested by interested exporting Member(s).
(17) Is gá modh caighdeánaithe tomhais d'ídiú breosla ag feithiclí agus d'astaíochtaí dé-ocsaíde carbóin uathu riachtanach chun a áirithiú nach n-éireoidh bacainní teicniúla ar thrádáil idir na Ballstáit.
(17) A standardised method of measuring fuel consumption and carbon dioxide emissions of vehicles is necessary to ensure that no technical barriers to trade arise between Member States.
"Úsáidfear modhanna caighdeánaithe nó inghlactha, arna bhforbairt ag an gCoimisiún i gcomhar leis na geallsealbhóirí ábhartha go léir.
"Standardised or accepted methods shall be used, developed by the Commission in collaboration with all relevant stakeholders.
Tá caighdeánú Eorpach ina chuidiú le hiomaíocht fiontar a mhéadú trí bhíthin saorghluaiseacht earraí agus seirbhísí, idir-inoibritheacht gréasán, modhanna cumarsáide, forbairt teicneolaíochta agus nuálaíocht go háirithe a éascú.
European standardisation also helps to boost the competitiveness of enterprises by facilitating in particular the free movement of goods and services, network interoperability, means of communication, technological development and innovation.
Ina theannta sin, ba cheart go ndéanfaí rannpháirtíocht na ndaoine faoi mhíchumas sa phróiseas um chaighdeánú a éascú ar gach modh atá ar fáil.
In addition, the participation of people with disabilities in the standardisation process should be facilitated by all available means.
Ní fhéadfaidh institiúidí an Modh Simplí Comhthaobhach Airgeadais a úsáid ach amháin i gcás ina ríomhann siad méideanna risíochta a ualaítear ó thaobh priacal faoin gCur Chuige Caighdeánaithe.
Institutions may use the Financial Collateral Simple Method only where they calculate risk-weighted exposure amounts under the Standardised Approach.
ciallaíonn "suíomh priacal" uimhir priacal a shanntar d'idirbheart faoin Modh Caighdeánaithe a leagtar amach i Roinn 5 de réir algartaim réamhchinntithe;
"risk position" means a risk number that is assigned to a transaction under the Standardised Method set out in Section5 following a predetermined algorithm;
Ní fhéadfaidh institiúidí an Modh Caighdeánaithe (dá ngairtear "SM" anseo feasta) a úsáid ach amháin chun luach na risíochta a ríomh le haghaidh díorthach thar an gcuntar agus idirbheart socraíochta iarchurtha.
Institutions may use the Standardised Method (hereinafter referred to as "SM") only for calculating the exposure value for OTC derivatives and long settlement transactions.
“Úsáidfear modhanna caighdeánaithe nó inghlactha arna bhforbairt ag an gCoimisiún i gcomhar leis na geallsealbhóirí ábhartha go léir agus arna nglacadh de bhun Airteagal 14(1).”.
‘Standardised or accepted methods, developed by the Commission in collaboration with all relevant stakeholders and adopted pursuant to Article 14(1), shall be used.’.
tá modhanna iascaireachta le tuairisciú trí úsáid a bhaint as cóid an Aicmithe Idirnáisiúnta Chaighdeánaigh Staidrimh ar Threalamh Iascaireachta (ISSCFG — 29 Iúil 1980);
fishing methods are to be described using the International Standard Classification of Fishing Gear (ISSCFG – 29 July 1980) codes;
Chun críocha na Modhanna Tomhais Idirthréimhsigh sin, níl ionchur caighdeánaithe DC comhoiriúnach ach leis na foirmeacha éagsúla de sheachadadh cumhachta USB.
For the purposes of these Transitional Measurement Methods a standardised DC input is solely one compatible with the various forms of USB power delivery.
i gcás inarb iomchuí, modhanna éifeachtacha a fhorbairt le haghaidh comhair, tacaíochta teicniúla agus malartaithe faisnéise maidir le ceanglais sábháilteachta agus ceanglais chosanta comhshaoil, córais deimhniúcháin, agus córais bainistithe cáilíochta agus caighdeánaithe;
where appropriate, developing effective means of cooperation, technical support and exchange of information regarding safety and environmental protection requirements, certification systems, and quality management and standardisation systems;
Modh caighdeánaithe priacail CVA mar a fhorordaítear le hAirteagal 384 de Rialachán (AE) Uimh. 575/2013
Standardised CVA risk method as prescribed by Article 384 of Regulation (EU) No 575/2013
De réir an chleachtais reachtaigh chaighdeánaigh mar a dheimhnítear le cásdlí Chúirt Bhreithiúnais an Aontais Eorpaigh, is modh léirmhínithe iad aithrisí dhlí an Aontais.
According to standard legislative practice confirmed by the case law of the European Court of Justice, recitals to Union law are means of interpretation.
Úsáidfidh an Coimisiún an modh caighdeánaithe slán chun faisnéis a bhailiú agus a phróiseáil, dá dtagraítear in Airteagal 32(4), chun críocha iarrataí ar fhaisnéis den sórt sin.
The Commission shall use the standardised and secure means for the collection and processing of information, referred to in Article 32(4), for the purposes of such information requests.
Déanfaidh an Coimisiún foráil maidir le modhanna caighdeánaithe slána chun an fhaisnéis a gheofar de bhun an Rialacháin seo a bhailiú, a phróiseáil agus a stóráil.
The Commission shall provide for standardised and secure means for the collection, processing and storage of the information acquired pursuant to this Regulation.
Moladh i sainchomhad Iarscríbhinn XV creat modhanna tástála caighdeánaithe agus critéar pasála chun in-díghrádaitheacht a shainaithint chun críche srianta.
The Annex XV dossier proposed a framework of standardised test methods and pass criteria to identify degradability for the purpose of a restriction.
4.1.2.7.2. Chun tocsaineacht ainsealach uisceach a aimsiú chun críocha aicmithe, glacfar le sonraí a fhaightear i gcomhréir leis na modhanna tástála caighdeánaithe dá dtagraítear in Airteagal 8 (3), mar aon le torthaí a fhaightear ó mhodhanna tástála eile atá bailíochtaithe agus a bhfuil glactha leo go hidirnáisiúnta.
4.1.2.7.2. For determining chronic aquatic toxicity for classification purposes data generated according to the standardised test methods referred to in Article 8(3) shall be accepted, as well as results obtained from other validated and internationally accepted test methods.
Féadfaidh institiúid a ghníomhaíonn mar chomhalta imréitigh an EAD a iolrú le scálach agus an ceanglas cístí dílse á ríomh i leith a risíochtaí ar chliant i gcomhréir leis an Modh um Marcáil ón Margadh, leis an Modh Caighdeánaithe nó le Modh na Risíochta Tosaigh.
An institution acting as a clearing member may multiply its EAD by a scalar when calculating the own fund requirement for its exposures to a client in accordance with the Mark-to-Market Method, the Standardised Method or the Original Exposure Method.
Cuirfidh an príomhúdarás maoirseachta agus na húdaráis mhaoirseachta eile lena mbaineann an fhaisnéis atá riachtanach faoin Airteagal seo ar fáil dá chéile trí mhodhanna leictreonacha agus bainfear úsáid as formáid chaighdeánaithe chuige sin.
The lead supervisory authority and the other supervisory authorities concerned shall supply the information required under this Article to each other by electronic means, using a standardised format.
Féadfaidh an Coimisiún, trí bhíthin gníomhartha cur chun feidhme, an fhormáid agus na nósanna imeachta don chúnamh frithpháirteach dá dtagraítear san Airteagal seo a shonrú agus na socruithe maidir le faisnéis a mhalartú trí mhodhanna leictreonacha idir údaráis mhaoirseachta, agus idir údaráis mhaoirseachta agus an Bord, go háirithe an fhormáid chaighdeánaithe dá dtagraítear i mír 6 den Airteagal seo.
The Commission may, by means of implementing acts, specify the format and procedures for mutual assistance referred to in this Article and the arrangements for the exchange of information by electronic means between supervisory authorities, and between supervisory authorities and the Board, in particular the standardised format referred to in paragraph 6 of this Article.
Féadfaidh an Coimisiún gníomhartha cur chun feidhme a bhfuil raon feidhme ginearálta leo a ghlacadh d'fhonn na socruithe a shonrú le haghaidh malartú faisnéise trí mhodhanna leictreonacha idir údaráis mhaoirseachta, agus idir údaráis mhaoirseachta agus an Bord, go háirithe an fhormáid chaighdeánaithe dá dtagraítear in Airteagal 64.
The Commission may adopt implementing acts of general scope in order to specify the arrangements for the exchange of information by electronic means between supervisory authorities, and between supervisory authorities and the Board, in particular the standardised format referred to in Article 64.
Ba cheart a chur san áireamh sna modhanna sin modhanna tomhais úrscothacha a bhfuil glacadh ginearálta leo lena n-áirítear, i gcás ina mbeidh fáil orthu sin, caighdeáin chomhchuibhithe arna nglacadh ag na comhlachtaí caighdeánaithe Eorpacha, mar a liostaítear in Iarscríbhinn I a ghabhann le Rialachán (AE) Uimh. 1025/2012 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle.
Those methods should take into account recognised state-of-the-art measurement methods including, where available, harmonised standards adopted by the European standardisation bodies, as listed in Annex I to Regulation (EU) No 1025/2012 of the European Parliament and of the Council.
Go dtí go nglacfaidh na comhlachtaí caighdeánaithe Eorpacha caighdeáin chomhchuibhithe le haghaidh na ngrúpaí táirgí sin, na modhanna idirthréimhseacha a leagtar amach sa Rialachán seo nó modhanna iontaofa, cruinne in-atáirgthe eile, modhanna a chuireann san áireamh an úrscothacht a bhfuil glacadh ginearálta léi, ba cheart iad a úsáid chun inchomparáideacht na dtomhas agus na ríomhanna a áirithiú.
Until the adoption of harmonised standards by the European standardisation bodies for those product groups, the transitional methods set out in this Regulation or other reliable, accurate and reproducible methods, which take into account the generally recognised state-of-the-art, should be used in order to ensure the comparability of measurements and calculations.
Ba cheart a chur san áireamh sna modhanna sin modhanna tomhais úrscothacha a bhfuil glacadh ginearálta leo lena n-áirítear, i gcás ina mbeidh fáil orthu sin, caighdeáin chomhchuibhithe arna nglacadh ag na comhlachtaí caighdeánaithe Eorpacha, mar a liostaítear in Iarscríbhinn I a ghabhann le Rialachán (AE) Uimh. 1025/2012 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle.
Those methods should take into account recognised state-of-the-art measurement methods including, where available, harmonised standards adopted by the European standardisation bodies, as listed in Annex I to Regulation (EU) No 1025/2012 of the European Parliament and of the Council.
Go dtí go nglacfaidh na comhlachtaí caighdeánaithe Eorpacha caighdeáin chomhchuibhithe le haghaidh an ghrúpa táirgí sin, na modhanna idirthréimhseacha a leagtar amach sa Rialachán seo nó modhanna iontaofa, cruinne in-atáirgthe eile, modhanna a chuireann san áireamh an úrscothacht a bhfuil glacadh ginearálta léi, ba cheart iad a úsáid chun inchomparáideacht na dtomhas agus na ríomhanna a áirithiú.
Until the adoption of harmonised standards by the European standardisation bodies for this product group, the transitional methods set out in this Regulation or other reliable, accurate and reproducible methods, which take into account the generally recognised state-of-the-art, should be used in order to ensure the comparability of measurements and calculations.
Sna critéir úsáideacha chun idirdhealú a dhéanamh idir breiseáin bheatha agus ábhair bheatha, cuimsítear an modh táirgthe agus próiseála, an sainmhíniú ceimiceach, an leibhéal caighdeánaithe nó íonaithe, na coinníollacha sábháilteachta, an modh úsáide, agus feidhmiúlacht an táirge lena mbaineann.
Useful criteria for the differentiation between feed additives and feed materials include the production and processing method, the chemical definition and the level of standardisation or purification, the safety conditions and mode of use, the functionality of the product concerned.
lena bhforlíontar Rialachán (AE) Uimh. 575/2013 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle maidir le caighdeáin theicniúla rialála lena sonraítear an modh chun idirbhearta díorthach ag a bhfuil tionscnóir riosca ábhartha amháin nó níos mó a shainaithint chun críocha Airteagal 277(5), an fhoirmle chun deilte mhaoirseachta na gcéadroghanna ar cheannach agus ar dhíol arna mapáil ar an gcatagóir riosca ráta úis a ríomh agus an modh chun a chinneadh an suíomh fada nó gearr é idirbheart sa phríomhthionscnóir riosca nó sa tionscnóir riosca is ábhartha sa chatagóir riosca ar leith chun críocha Airteagal 279a(3)(a) agus (b) sa chur chuige caighdeánaithe maidir le riosca creidmheasa an chontrapháirtí
supplementing Regulation (EU) No 575/2013 of the European Parliament and of the Council with regard to regulatory technical standards specifying the method for identifying derivative transactions with one or more than one material risk driver for the purposes of Article 277(5), the formula for calculating the supervisory delta of call and put options mapped to the interest rate risk category and the method for determining whether a transaction is a long or short position in the primary risk driver or in the most material risk driver in the given risk category for the purposes of Article 279a(3)(a) and (b) in the standardised approach for counterparty credit risk
Iarrfaidh an Coimisiún, i gcomhréir le hAirteagal 10(1) de Rialachán (AE) Uimh. 1025/2012, agus faoin 28 Nollaig 2024, ar cheann amháin nó níos mó d’eagraíochtaí Eorpacha um chaighdeánú caighdeáin chomhchuibhithe a dhréachtú lena leagtar síos sonraíochtaí teicniúla maidir leis an gcomhéadan luchtúcháin nó na comhéadain luchtúcháin agus maidir leis an bprótacal cumarsáide luchtúcháin nó na prótacail chumarsáide luchtúcháin do threalamh raidió is féidir a athluchtú trí mhodhanna eile seachas luchtú sreinge.
The Commission shall, in accordance with Article 10(1) of Regulation (EU) No 1025/2012, and by 28 December 2024, request one or more European standardisation organisations to draft harmonised standards laying down technical specifications for the charging interface(s) and charging communication protocol(s) for radio equipment capable of being recharged by means other than wired charging.
Féadfaidh cásanna criticiúla a fháil trí thoimhdí cás-imill maidir le cásanna tráchta ainmniúla (bunaithe ar shonraí) a mheas nó trí modhanna caighdeánaithe (bunaithe ar eolas) a chur i bhfeidhm chun neamh-leordhóthanachtaí feidhmiúlachta a ríomh (féach an sampla ar mhodhanna i bpointe 3.5.5. de Chuid 2).
Critical scenarios can be derived by either considering edge-case assumptions on nominal traffic scenarios (data-based) or applying standardised methods (knowledge-based) for the evaluation of operational insufficiencies (see example of methods in point 3.5.5. of Part 2).