Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide agus Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe Chlár 2030 na NáisiúnAontaithe a chur chun feidhme, ba cheart don Chlár seo rannchuidiú leis na gníomhaíochtaí a dhéantar ar son na haeráide a phríomhshruthú i mbeartais an Aontais agus leis an sprioc fhoriomlán 30 % ar a laghad de mhéid iomlán chaiteachas bhuiséad an Aontais agus chaiteachas Ionstraim Théarnaimh an Aontais Eorpaigh , arna bhunú le Rialachán (AE) 2020/2094 ón gComhairle, a bheith ina dtacaíocht do chuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change and the UN Agenda 2030 Sustainable Development Goals, the Programme should contribute to mainstreaming climate action in the Union’s policies and to the achievement of an overall target of at least 30 % of the total amount of the Union budget and the European Union Recovery Instrument, established by Council Regulation (EU) 2020/2094, expenditures, supporting climate objectives.
#2037121
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais chun Comhaontú Pháras a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide a chur chun feidhme agus an gealltanas maidir le Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe, ba cheart, leis na gníomhaíochtaí faoin Rialachán seo, rannchuidiú leis na gníomhaíochtaí ar son na haeráide a phríomhshruthú agus leis an sprioc fhoriomlán a bhaint amach go gcaithfí 30 %, ar a laghad, de chaiteachas buiséid an Aontais mar thacaíocht do chuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in accordance with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change, and the commitment to the UN Sustainable Development Goals, the actions under this Regulation should contribute to mainstream climate actions and to the achievement of an overall target of at least 30 % of the Union budget expenditure supporting climate objectives.
#2096904
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide a chur chun feidhme, agus le gealltanas do Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe, ba cheart na gníomhaíochtaí faoin Rialachán seo rannchuidiú le sprioc 30 % de chaiteachas uile an chreat airgeadais ilbhliantúil a bheith á caitheamh ar phríomhshruthú na gcuspóirí aeráide agus ar oibriú i dtreo uaillmhian faoina léireofaí caiteachas bithéagsúlachta le 7,5 % den bhuiséad in 2024 agus 10 % in 2026 agus in 2027, agus na forluíonna atá ann cheana idir spriocanna aeráide agus spriocanna na bithéagsúlachta á gcur san áireamh.
Reflecting the importance of tackling climate change in accordance with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change, and the commitment to the United Nations’ Sustainable Development Goals, the actions under this Regulation should contribute to the achievement of a 30 % target of all multiannual financial framework expenditure being spent on mainstreaming climate objectives and to working towards the ambition of 7,5 % of the budget reflecting biodiversity expenditure in 2024 and 10 % in 2026 and 2027 while considering the existing overlaps between climate and biodiversity goals.
#2047861
Le Clár LIFE, ba cheart rannchuidiú leis an bhforbairt inbhuanaithe agus cuspóirí agus spriocanna reachtaíocht, straitéisí, phleananna agus ghealltanais idirnáisiúnta an Aontais maidir leis an gcomhshaol agus leis an aeráid mar aon le cuspóirí agus spriocanna reachtaíocht, straitéisí, phleananna agus ghealltanais idirnáisiúnta ábhartha an Aontais maidir le fuinneamh a bhaint amach, go háirithe maidir le Clár Oibre 2030 na NáisiúnAontaithe don Fhorbairt Inbhuanaithe, an Coinbhinsiún maidir leis an Éagsúlacht Bhitheolaíoch agus Comhaontú Pháras a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide (‘Comhaontú Pháras maidir leis an AthrúAeráide’), agus, inter alia, Coinbhinsiún Choimisiún Eacnamaíochta na NáisiúnAontaithe don Eoraip (UNECE) maidir le Rochtain ar Fhaisnéis, rannpháirtíocht phoiblí i gcinnteoireacht agus rochtain ar cheartas i gcúrsaí comhshaoil (‘Coinbhinsiún Aarhus’), Coinbhinsiún UNECE maidir le hAerthruailliú Trasteorann Fadraoin, Coinbhinsiún Basel na NáisiúnAontaithe maidir le Rialú Gluaiseachtaí Trasteorann Dramhaíolacha Guaiseacha agus a nDiúscairt, Coinbhinsiún Rotterdam na NáisiúnAontaithear an Nós Imeachta i dTaobh Toiliú Feasach a chur in iúl roimh ré le haghaidh Ceimiceán Guaiseach agus Lotnaidicídí áirithe sa Trádáil Idirnáisiúnta, agus Coinbhinsiún Stócólm na NáisiúnAontaithear Thruailleáin Orgánacha Mharthanacha.
The LIFE Programme should contribute to sustainable development and to the achievement of the objectives and targets of the environmental, climate and relevant energy legislation, strategies, plans and international commitments of the Union, in particular as regards the United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development, the Convention on Biological Diversity and the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change (the 'Paris Agreement on Climate Change'), and, inter alia, the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) Convention on Access to Information, public participation in decision-making and access to justice in environmental matters (the 'Aarhus Convention'), the UNECE Convention on Long-Range Transboundary Air Pollution, the UN Basel Convention on the Control of Transboundary Movements of Hazardous Wastes and their Disposal, the UN Rotterdam Convention on the Prior Informed Consent Procedure for Certain Hazardous Chemicals and Pesticides in International Trade, and the UN Stockholm Convention on Persistent Organic Pollutants.
#532872
Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide.
United Nations Framework Convention on Climate Change.
#562343
Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide (1992)
The United Nations Framework Convention on Climate Change (1992)
#562346
Prótacal Kyoto a ghabhann le Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide (1998)
Kyoto Protocol to the United Nations Framework Convention on Climate Change (1998)
#1637071
Go gceadaíonn Dáil Éireann téarmaí Phrótacal Kyoto a ghabhann le Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide, ar leagadh cóipeanna de faoi bhráid Dháil Éireann an 27 Feabhra, 2002.
THAT DÁIL ÉIREANN APPROVES THE TERMS OF THE KYOTO PROTOCOL TO THE UNITED NATIONS FRAMEWORK CONVENTION ON CLIMATE CHANGE, COPIES OF WHICH WERE LAID BEFORE DÁIL ÉIREANN ON 27TH FEBRUARY, 2002.
#1648949
Miondealú sonrach ar chomhlíonadh Phrótacal Kyoto a ghabhann le Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide
Specific breakdown on compliance with the Kyoto Protocol to the United Nations Framework Convention on Climate Change
#1661453
Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide (1992)
The United Nations Framework Convention on Climate Change (1992)
#1661456
Prótacal Kyoto a ghabhann le Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide (1998)
Kyoto Protocol to the United Nations Framework Convention on Climate Change (1998)
#1776990
Tarraingíonn Sprioc 14 de Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe aird ar mhuir-thruailliú, ídiú acmhainní agus athrúaeráide, ar bagairtí iad a eascraíonn go príomha as gníomhaíocht dhaonna.
The United Nations Sustainable Development Goal 14 calls attention to the threats of marine and nutrient pollution, resource depletion and climate change, all of which are caused primarily by human actions.
#2033095
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras, arna ghlacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide agus Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe a chur chun feidhme, is é is aidhm don Chlár seo cuidiú chun an ghníomhaíocht ar son na haeráide a phríomhshruthú agus chun an sprioc fhoriomlán 30 % de chaiteachas buiséadach an Aontais a bhaint amach maidir leis an tacaíocht do chuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change and the United Nations Sustainable Development Goals, this Programme is intended to contribute to mainstreaming climate actions and to the achievement of the overall target of 30 % of Union budget expenditure supporting climate objectives.
#2035123
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras, a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide, agus Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe a chur chun feidhme, tá sé beartaithe leis an gClár rannchuidiú le gníomhaíochtaí ar son na haeráide a phríomhshruthú agus go mbainfear amach an sprioc fhoriomlán de 30 % ar a laghad de chaiteachais bhuiséadacha an Aontais a bheith á thacú leis na cuspóirí aeráide agus rannchuidiú leis an uaillmhian fhoriomlán 7,5 % de chaiteachas bliantúil faoin gcreat airgeadais bliantúil a sholáthar don chuspóir bithéagsúlachta sa bhliain 2024 agus 10 % de a sholáthar in 2026 agus in 2027, agus an forluí atá ann cheana idir spriocanna aeráide agus spriocanna bithéagsúlachta á chur san áireamh.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement, adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change, and to the United Nations Sustainable Development Goals, the Programme is intended to contribute to the mainstreaming of climate actions and to the achievement of an overall target of 30 % of the Union budget expenditure supporting climate objectives and the ambition of 7,5 % of the budget reflecting biodiversity expenditures in 2024 and 10 % in 2026 and 2027 while considering the existing overlaps between climate and biodiversity goals.
#2048974
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras arna ghlacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide a chur chun feidhme, agus maidir le Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe, tá an Clár beartaithe chun rannchuidiú le gníomhaíochtaí ar son na haeráide a phríomhshruthú agus le gnóthú sprioc fhoriomlán 30 % de chaiteachais bhuiséad an Aontais a chaitheamh ag tacú le cuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in accordance with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change, and to the United Nations Sustainable Development Goals, the Programme is intended to contribute to mainstreaming climate actions and the achievement of an overall target of 30 % of the Union budget supporting climate objectives.
#2052561
Mar léiriú ar an tábhacht atá ag baint le dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais chun Comhaontú Pháras arna ghlacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide a chur chun feidhme agus chun Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe a bhaint amach, tá an Clár beartaithe chun rannchuidiú le príomhshruthú na mbeart a dhéantar ar son na haeráide agus le baint amach na sprice foriomláine i leith 30 % de chaiteachas bhuiséad an Aontais a bheith ag tacú le cuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change and to achieve the UN Sustainable Development Goals, the Programme is intended to contribute to mainstreaming climate actions and to the achievement of an overall target of 30 % of Union budget expenditure supporting climate objectives.
#2083489
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide chun teacht le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras 2015 maidir leis an athrúaeráide a d’eascair as an 21ú Comhdháil de na Páirtithe arna ghlacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide a chur chun feidhme agus chun Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe (“Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe”) a bhaint amach, rannchuideofar, leis an dá chiste, leis na gníomhaíochtaí ar son na haeráide a phríomhshruthú agus le sprioc fhoriomlán a bhaint amach, arb é sin 30 % de chaiteachas buiséadach an Aontais a bheith ag tacú le cuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the 2015 Paris Agreement on climate change following the 21st Conference of the Parties adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change and to achieve the United Nations Sustainable Development Goals (‘UN Sustainable Development Goals’), both funds will contribute to mainstream climate actions and to the achievement of an overall target of 30 % of the Union budget expenditure supporting climate objectives.
#2084210
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanas an Aontais Comhaontú Pháras, a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide, a chur chun feidhme, agus Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe a bhaint amach, leis na Cistí, rannchuideofar le gníomhaíochtaí ar son na haeráide a phríomhshruthú agus le sprioc fhoriomlán a bhaint amach go mbeadh 30 % de bhuiséad iomlán Aontais ag tacú le cuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change and to achieve the United Nations Sustainable Development Goals, the Funds will contribute to mainstream climate actions and to the achievement of an overall target of 30 % of Union budget expenditure supporting climate objectives.
#2088216
I bhfianaise a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais chun Comhaontú Pháras faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide a chur chun feidhme, agus chun Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe de Chlár Oibre 2030 don Fhorbairt Inbhuanaithe, a glacadh an 25 Meán Fómhair 2015, a bhaint amach, leis na gníomhaíochtaí faoin Rialachán seo, ba cheart rannchuidiú le sprioc an Aontais 30 %, ar a laghad, de mhéid iomlán bhuiséad an Aontais a chaitheamh ar thacú le cuspóirí aeráide agus le huaillmhian an Aontais 7,5 % de bhuiséad bliantúil an Aontais a chaitheamh ar an mbithéagsúlacht in 2024 agus 10 % in 2026 agus in 2027, agus na forluí atá ann cheana idir spriocanna aeráide agus bithéagsúlachta á gcur san áireamh.
In view of the importance of tackling climate change and in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement under the United Nations Framework Convention on Climate Change, and to achieve the United Nations Sustainable Development Goals of the 2030 Agenda for Sustainable Development adopted on 25 September 2015, the actions under this Regulation should contribute to the achievement of the Union’s goal of spending at least 30 % of the total amount of the Union budget on supporting climate objectives and of the Union’s ambition to spend 7,5 % of the annual Union budget on biodiversity in 2024 and 10 % both in 2026 and in 2027, while taking into account the existing overlaps between climate and biodiversity goals.
#2128117
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide agus Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe a chur chun feidhme, ba cheart, le IPA III, rannchuidiú le gníomhú ar son na haeráide a phríomhshruthú i mbeartais an Aontais agus leis an sprioc fhoriomlán 30 % de chaiteachais bhuiséadacha an Aontais lena dtacaítear leis na cuspóirí aeráide a bhaint amach agus leis an uaillmhian 7,5 % den bhuiséad lena léirítear caiteachais bhithéagsúlachta in 2024 agus 10 % in 2026 agus 2027 a bhaint amach, agus aon fhorluí atá ann cheana idir na spriocanna aeráide agus bithéagsúlachta á chur san áireamh.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change and the United Nations Sustainable Development Goals, IPA III should contribute to mainstreaming climate action in the Union’s policies and to the achievement of an overall target of 30 % of Union budget expenditure supporting climate objectives and the ambition of 7,5 % of the budget reflecting biodiversity expenditures in 2024 and 10 % in 2026 and 2027, while taking into account the existing overlaps between climate and biodiversity goals.
#2220970
Ar deireadh, déantar foráil maidir le faireachán, tuairisciú agus fíorú trédhearcach astaíochtaí gás ceaptha teasa i gcomhréir le ceanglais Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide.
Finally, provision is made for the transparent monitoring, reporting and verification of greenhouse gas emissions in line with the requirements of the United Nations Framework Convention on Climate Change.
#2292688
Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide.
United Nations Framework Convention on Climate Change.
#2361765
Is comhaontú é Comhaontú Pháras laistigh de Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide
The Paris Agreement is an agreement within the United Nations Framework Convention on Climate Change.
#2794473
Rinne an tAontas Leasú Doha ar Phrótacal Kyoto a ghabhann le Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide a thabhairt i gcrích.
The Union concluded the Doha Amendment to the Kyoto Protocol to the United Nations Framework Convention on Climate Change.
#325299
(1) Le Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide, a formheasadh thar ceann an Chomhphobail Eorpaigh le Cinneadh 94/69/CE ón gComhairle [3], féachtar le tiúchana gás ceaptha teasa san atmaisféar a chobhsú ar leibhéal a choiscfeadh trasnaíocht chontúirteach antrapaigineach ar an gcóras aeráide.
(1) The United Nations Framework Convention on Climate Change, which was approved on behalf of the European Community by Council Decision 94/69/EC [3], seeks to stabilise greenhouse gas concentrations in the atmosphere at a level that would prevent dangerous anthropogenic interference with the climate system.
#581971
Le Cinneadh Uimh. 280/2004/CE ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 11 Feabhra 2004 maidir le sásra chun faireachán a dhéanamh ar astaíochtaí gás ceaptha teasa an Chomhphobail agus le Prótacal Kyoto [4] a chur chun feidhme bunaíodh creat chun faireachán a dhéanamh ar astaíochtaí gás ceaptha teasa antrapaigineacha ag foinsí agus aistriú linnte na ngás ceaptha teasa, chun measúnú a dhéanamh ar an dul chun cinn i dtreo gealltanas i ndáil leis na hastaíochtaí sin a bhaint amach agus riachtanais faireacháin agus thuairiscithe a chur chun feidhme faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide (UNFCC) [5] agus Prótacal Kyoto [6] san Aontas.
Decision No 280/2004/EC of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 concerning a mechanism for monitoring Community greenhouse gas emissions and for implementing the Kyoto Protocol [4] established a framework for monitoring anthropogenic greenhouse gas emissions by sources and greenhouse gas removals by sinks, evaluating progress towards meeting commitments in respect of those emissions and implementing monitoring and reporting requirements under the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) [5] and the Kyoto Protocol [6] in the Union.
#675246
Sa Cheathrú Tuarascáil Mheasúnaithe ón bPainéal Idir-Rialtasach ar an AthrúAeráide (“IPCC”) de chuid Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide (“UNFCCC”), ar páirtí é an tAontas ann(3), sonraíodh, ar bhonn sonraí eolaíocha atá ann cheana, go mbeadh ar thíortha forbartha astaíochtaí gás ceaptha teasa a laghdú 80% go 95% faoi bhun leibhéil 1990 faoi 2050 chun teorainn a chur leis an athrúaeráide domhanda go dtí ardú teochta 2°C agus tionchar aeráide neamh-inmhianaithe a chosc dá bharr.
The Fourth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change (‘IPCC’) of the United Nations Framework Convention on Climate Change (‘UNFCCC’), to which the Union is party(3), stated that, on the basis of existing scientific data, developed countries would need to reduce greenhouse gas emissions by 80% to 95% below 1990 levels by 2050 to limit global climate change to a temperature increase of 2°C and thus prevent undesirable climate effects.
#1676292
Go háirithe, ba cheart atreisiú a dhéanamh ar an méid a rannchuidíonn oibríochtaí a dtacaítear leo le CEIS chun spriocanna uaillmhianacha an Aontais, a leagadh amach ag an 21ú Comhdháil de chuid na bPáirtithe i gCreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide (COP21), a bhaint amach, agus ba cheart atreisiú dhéanamh ar thiomantas an Aontais chun laghdú de 80 go 95 % a dhéanamh ar astaíochtaí gás ceaptha teasa.
In particular, the contribution of operations supported by the EFSI to achieving the ambitious Union targets set at the 21st Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change (COP21) and the Union commitment to reduce greenhouse gas emissions by 80 to 95 % should be reinforced.
#1678843
Ní mór do gach gníomhaí oibriú as láimh a chéile chun beartais mharthanacha, mheántéarmacha agus fhadtéarmacha a chur i bhfeidhm agus úsáid éifeachtach a bhaint as na cláir atá ann cheana, d'fhonn tionscnaimh tacaíochta a fhorbairt agus tacú leo, ar tionscnaimh iad lena rannchuidítear le spriocanna forbartha inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe (NA) agus lena dtugtar aghaidh ar na tosca polaitiúla, sóisialta, eacnamaíocha agus comhshaoil arb iad bunchúiseanna na himirce iad — lena n-áirítear an bhochtaineacht, an éagothroime, an fás déimeagrafach, easpa fostaíochta, rochtain theoranta ar an oideachas agus ar dheiseanna eacnamaíocha, an éagobhsaíocht, an choinbhleacht, an t-athrúaeráide agus na hiarmhairtí fadtéarmacha a bhíonn ar an easáitiú éigeantach, ach gan bheith teoranta don mhéid sin.
All actors need to work together to apply sustained medium- and long-term policies and make efficient use of existing programmes in order to develop and support initiatives which contribute to the United Nations (UN) sustainable development goals and to addressing the political, social, economic and environmental factors that constitute the root causes of migration, including, but not limited to, poverty, inequality, demographic growth, lack of employment, limited access to education and economic opportunities, instability, conflict, climate change and the long-term consequences of forced displacement.
#1678919
I dtaca le hoibríochtaí um maoiniú de chuid BEI a thacaíonn leis na cuspóirí ginearálta a leagtar amach i bpointe (c) de mhír 1, tabharfaidh siad tacaíocht do thionscadail infheistíochta a bhaineann le maolú ar an athrúaeráide agus oiriúnú don athrú sin ar tionscadail iad a rannchuidíonn le cuspóirí foriomlána Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide agus Chomhaontú Pháras a glacadh faoin gCoinbhinsiún céanna sin, go háirithe trí astaíochtaí gás ceaptha teasa a laghdú agus an lorg carbóin a laghdú i réimsí an fhuinnimh in-athnuaite, na héifeachtúlachta fuinnimh agus an iompair inbhuanaithe, nó tríd an athléimneacht a mhéadú do na drochthionchair a bhíonn ag an athrúaeráidear thíortha, ar earnálacha agus ar phobail ar leochaileach a gcás.
EIB financing operations supporting the general objectives set out in point (c) of paragraph 1 shall support investment projects in climate-change mitigation and adaptation that contribute to the overall objectives of the United Nations Framework Convention on Climate Change and of the Paris Agreement adopted under that Convention, in particular by avoiding or reducing greenhouse-gas emissions and reducing the carbon footprint in the areas of renewable energy, energy efficiency and sustainable transport, or by increasing resilience to the adverse impacts of climate change on vulnerable countries, sectors and communities.
#1685069
Chun cuntais chruinne ar astaíochtaí agus aistrithe a chinneadh i gcomhréir le Treoirlínte IPCC 2006 d’Fhardail Náisiúnta Gás Ceaptha Teasa (“Treoirlínte IPCC”), ba cheart na luachanna arna dtuairisciú go bliantúil agus an tiontú idir catagóirí úsáide talún faoi Rialachán (AE) Uimh. 525/2013 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle a úsáid le haghaidh catagóirí úsáide talún, chun sruthlíniú a dhéanamh dá réir sin ar an gcur chuige a úsáidtear faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide agus ar an gcur chuige a úsáidtear faoi Phrótacal Kyoto.
In order to obtain accurate accounts of emissions and removals in accordance with the 2006 IPCC Guidelines for National Greenhouse Gas Inventories (‘IPCC Guidelines’), the annually reported values under Regulation (EU) No 525/2013 of the European Parliament and of the Council for land use categories and the conversion between land use categories should be utilised, thereby streamlining the approaches used under the UNFCCC and the Kyoto Protocol.
#1685083
Nuair a dhéanann an Coimisiún measúnú ar na pleananna cuntasaíochta maidir le foraoiseacht náisiúnta, lena n-áirítear na leibhéil tagartha foraoise a mholtar sna pleananna sin, ba cheart dó tógáil ar an dea-chleachtas agus ar an saineolas atá sna hathbhreithnithe saineolacha faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide, lena n-áirítear i dtaca le rannpháirtíocht na saineolaithe ó na Ballstáit.
When the Commission assesses the national forestry accounting plans, including the forest reference levels proposed therein, it should build on the good practice and experience of the expert reviews under the UNFCCC, including as regards participation of experts from the Member States.
#1685232
Tugtar de chumhacht don Choimisiún gníomhartha tarmligthe a ghlacadh i gcomhréir le hAirteagal 16 chun Iarscríbhinn VI a leasú chun athbhreithniú a dhéanamh ar an modheolaíocht agus ar na ceanglais faisnéise atá san Iarscríbhinn sin, chun na hathruithe i dTreoirlínte IPCC arna nglacadh ag Comhdháil na bPáirtithe i gCreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide nó ag Comhdháil na bPáirtithe ag feidhmiú mar Chruinniú na bPáirtithe i gComhaontú Pháras a léiriú.
The Commission is empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 16 to amend Annex VI in order to revise the methodology and information requirements in that Annex to reflect changes in the IPCC Guidelines as adopted by the Conference of the Parties to the UNFCCC or the Conference of the Parties serving as the Meeting of the Parties to the Paris Agreement.
#1714755
measúnú ar a éifeachtaí atá an Treoir seo i gcoitinne agus ar a riachtanaí atá sé beartas an Aontais a choigeartú a thuilleadh i gcomhréir le cuspóirí Chomhaontú Pháras 2015 maidir leis an athrúaeráide a tháinig i ndiaidh 21ú Comhdháil na bPáirtithe i gCreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide agus i bhfianaise forbairtí eacnamaíocha agus nuálaíochta.
an assessment of the general effectiveness of this Directive and the need to adjust further the Union's energy efficiency policy in accordance with the objectives of the 2015 Paris Agreement on climate change following the 21st Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change and in the light of economic and innovation developments.
#1822129
córas faireacháin a chur ar bun chun measúnú a dhéanamh ar rioscaí ábhartha comhshaoil, sóisialta agus rialachais, agus Comhaontú Pháras le Creat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide á chur san áireamh;”;
putting in place a monitoring system to assess material environmental, social and governance-related risks, taking into account the Paris Agreement to the United Nations Framework Convention on Climate Change;’;
#1850971
Tá gealltanais nua idirnáisiúnta sínithe ag an Aontas Eorpach – gealltanais a bhaineann le srian a chur ar an athrúaeráide cuir i gcás (trí bhíthin COP 21), agus le gnéithe leathana den fhorbairt idirnáisiúnta (trí bhíthin Cuspóirí Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe – SDG), mar aon le hiarrachtaí le freagairt ar bhealach níos fearr d’athruithe geopholaitiúla eile ar a náirítear an imirce.
The EU has signed up to new international commitments – e.g. concerning climate change mitigation (through COP 21) and broad aspects of international development (through the UN's Sustainable Development Goals – SDGs), as well as efforts to better respond to other geopolitical developments including migration.
#1853975
Tá gealltanais nua idirnáisiúnta sínithe ag an Aontas Eorpach – gealltanais a bhaineann le srian a chur ar an athrúaeráide cuir i gcás (trí bhíthin COP 21), agus le gnéithe leathana den fhorbairt idirnáisiúnta (trí bhíthin Cuspóirí Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe – SDG), mar aon le hiarrachtaí le freagairt ar bhealach níos fearr d’athruithe geopholaitiúla eile ar a náirítear an imirce.
The EU has signed up to new international commitments – e.g. concerning climate change mitigation (through COP 21) and broad aspects of international development (through the UN's Sustainable Development Goals – SDGs), as well as efforts to better respond to other geopolitical developments including migration.
#1855852
Tá gealltanais nua idirnáisiúnta sínithe ag an Aontas Eorpach – gealltanais a bhaineann le srian a chur ar an athrúaeráide cuir i gcás (trí bhíthin COP 21), agus le gnéithe leathana den fhorbairt idirnáisiúnta (trí bhíthin Cuspóirí Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe – SDG), mar aon le hiarrachtaí le freagairt ar bhealach níos fearr d’athruithe geopholaitiúla eile ar a náirítear an imirce.
The EU has signed up to new international commitments – e.g. concerning climate change mitigation (through COP 21) and broad aspects of international development (through the UN's Sustainable Development Goals – SDGs), as well as efforts to better respond to other geopolitical developments including migration.
#1925768
I dtacú leis na hathchóirithe sin, tá na Ballstáit lena gcuid straitéisí infheistíochta ilbhliantúla náisiúnta féin a fhorbairt, agus aird á tabhairt ar Chomhaontú Pháras arna ghlacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithearAthrúAeráide (‘Comhaontú Pháras’), ar na Pleananna Náisiúnta Fuinnimh agus Aeráide arna nglacadh faoi chuimsiú Rialachas an Aontais Fuinnimh agus na Gníomhaithe Aeráide a bunaíodh le Rialachán (AE) 2018/1999 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle), ar na pleananna um aistriú cóir agus ar na pleananna maidir leis an Ráthaíocht don Aos Óg a chur chun feidhme, mar aon le Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe NA.
Member States are to develop their own national multiannual investment strategies in support of those reforms, while bearing in mind the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change (the ‘Paris Agreement’), the National Energy and Climate Plans adopted in the framework of the Governance of the Energy Union and Climate Action as established by Regulation (EU) 2018/1999 of the European Parliament and of the Council, the just transition plans and the Youth Guarantee implementation plans, as well as the UN Sustainable Development Goals.
#1939971
Ag léiriú a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais chun Comhaontú Pháras a chur chun feidhme, agus leis an ngealltanas do Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe den Chlár Oibre 2030 um Fhorbairt Inbhuanaithe a glacadh an 25 Meán Fómhair 2015, ba cheart do na gníomhaíochtaí faoin Rialachán seo rannchuidiú le sprioc an Aontais 30 %, ar a laghad, de mhéid iomlán bhuiséad an Aontais a chaitheamh ar thacú le cuspóirí aeráide agus le huaillmhian an Aontais 7.5 % den bhuiséad bliantúil an Aontais a chaitheamh ar an mbithéagsúlacht in 2024 agus 10 % in 2026 agus 2027, agus na forluí atá ann cheana idir spriocanna aeráide agus bithéagsúlachta á gcur san áireamh.
In view of the importance of tackling climate change, and in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement and to achieve the United Nations Sustainable Development Goals of the 2030 Agenda for Sustainable Development adopted on 25 September 2015, the actions under this Regulation should contribute to the achievement of the Union’s goal of spending at least 30 % of the total amount of Union budget on supporting climate objectives and of the Union’s ambition to spend 7,5 % of the annual Union budget, on biodiversity in 2024 and 10 % in both 2026 and 2027, while considering the existing overlaps between climate and biodiversity goals.
#2033757
Tá sé fíorthábhachtach deiseanna fostaíochta a fheabhsú agus aghaidh a thabhairt ar na dúshláin scileanna, go háirithe iad sin a bhaineann leis an digitiú, uathoibriú agus aistriú i dtreo geilleagar atá inbhuanaithe agus tíosach ar acmhainní, i gcomhréir iomlán le Comhaontú Pháras, a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide (“Comhaontú Pháras”).
It is of the utmost importance to improve employment opportunities and to address skills challenges, especially those linked to digitisation, automation and a transition towards a resource-efficient and sustainable economy, in full compliance with the Paris Agreement, adopted under the UN’s Framework Convention on Climate Change (the ‘Paris Agreement’).
#2035667
I mbunsmaoineamh agus i gceapadh an Chláir, ba cheart freagairt ar an ngá atá le mais chriticiúil a bhunú do na gníomhaíochtaí a dtugtar tacaíocht dóibh, ar fud an Aontais, lena spreagtar na Ballstáit go léir chun rannpháirtíocht bharr feabhais-bhunaithe a ghlacadh, agus tríd an gcomhar idirnáisiúnta, i gcomhréir le Clár Oibre 2030 don Fhorbairt Inbhuanaithe (“Clár 2030”), leis na SDGanna agus le Comhaontú Pháras a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide (“Comhaontú Pháras”).
The conception and design of the Programme should respond to the need for establishing a critical mass of supported activities throughout the Union, encouraging excellence-based participation of all Member States, and through international cooperation, in line with the 2030 Agenda for Sustainable Development (the '2030 Agenda'), the SDGs and the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change (the 'Paris Agreement').
#2047923
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráidear bhealach comhordaithe uaillmhianach, i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras maidir leis an Athrú Aaeráide agus Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe a chur chun feidhme, rannchuideoidh Clár LIFE le gníomhaíochtaí ar son na haeráide a phríomhshruthú agus an sprioc fhoriomlán a bhaint amach 30 % ar a laghad de chaiteachas buiséadach an Aontais a chaitheamh ar thacaíocht do chuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in a coordinated and ambitious manner, in line with the Union's commitments to implement the Paris Agreement on Climate Change and the United Nations Sustainable Development Goals, the LIFE Programme will contribute to mainstreaming climate actions and to the achievement of an overall target of at least 30 % of the EU budget expenditure supporting climate objectives.
#2082297
Leis an gcreat rialála lena rialaítear beartas comhtháthaithe an Aontais don tréimhse ó 2021 go 2027, i gcomhthéacs an chéad chreata airgeadais ilbhliantúil eile, rannchuidítear le comhlíonadh ghealltanais an Aontais Comhaontú Pháras arna ghlacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide (“Comhaontú Pháras”) a chur chun feidhme, chun leanúint d’iarrachtaí a dhéanamh an méadú ar an teocht dhomhanda a theorannú go dtí faoi bhun 1,5 °C os cionn na leibhéal réamhthionsclaíoch, agus Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe trí chistiú an Aontais a dhíriú ar chuspóirí glasa.
The regulatory framework governing the Union’s cohesion policy for the period from 2021 to 2027, in the context of the next multiannual financial framework, contributes to the fulfilment of the Union’s commitments to implement the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change (the ‘Paris Agreement’), pursuing efforts to limit the temperature increase to 1,5 °C above pre-industrial levels, and the United Nations Sustainable Development Goals by concentrating Union funding on green objectives.
#2082851
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras a chur chun feidhme, a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide, agus SDGanna, leis an Rialachán seo, rannchuideofar leis na gníomhaíochtaí ar son na haeráide a phríomhshruthú agus le sprioc fhoriomlán a bhaint amach, 30 % de chaiteachas buiséadach an Aontais a bheith ag tacú le cuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement, adopted under the UN Framework Convention on Climate Change, and the SDGs, this Regulation will contribute to mainstream climate actions and to the achievement of an overall target of 30 % of Union budget expenditure supporting climate objectives.
#2092964
Tá an tAontas tiomanta do dhlús a chur leis na hiarrachtaí chun dul i ngleic leis an athrúaeráide agus chun beart a dhéanamh i gcás chur chun feidhme Chomhaontú Pháras a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide (“Comhaontú Pháras”), faoi threoir a phrionsabail agus ar bhonn an eolais eolaíoch is fearr dá bhfuil ar fáil, i gcomhthéacs sprioc fhadtéarmach theochta Chomhaontú Pháras.
The Union is committed to stepping up efforts to tackle climate change and to delivering on the implementation of the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change (the ‘Paris Agreement’), guided by its principles and on the basis of the best available scientific knowledge, in the context of the long-term temperature goal of the Paris Agreement.
#2099806
Mar léiriú ar a thábhachtaí atá sé dul i ngleic leis an athrúaeráide i gcomhréir le gealltanais an Aontais Comhaontú Pháras agus Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe na NáisiúnAontaithe a chur chun feidhme, tá sé i gceist leis an Rialachán seo, rannchuidiú leis na gníomhaíochtaí a dhéantar ar son na haeráide a phríomhshruthú agus leis an sprioc fhoriomlán 30 % ar a laghad de mhéid iomlán chaiteachas buiséadach an Aontais a bheith ag tacú le cuspóirí aeráide.
Reflecting the importance of tackling climate change in line with the Union’s commitments to implement the Paris Agreement and the United Nations Sustainable Development Goals, this Regulation is intended to contribute to mainstreaming climate actions and to the achievement of an overall target of at least 30 % of Union budget expenditure supporting climate objectives.
#2162733
Ba cheart gurbh é príomhchuspóir an Chomhghnóthais um Eitlíocht Ghlan rannchuidiú le lorg éiceolaíochta na heitlíochta a laghdú trí dhlús a chur le forbairt teicneolaíochtaí eitlíochta atá aeráidneodrach lena n-imscaradh a luaithe agus is féidir, dá bhrí sin déanfar rannchuidiú nach beag leis na cuspóirí uaillmhianacha maidir le tionchar ar an gcomhshaol a mhaolú a ghabhann leis an gComhaontú Glas don Eoraip agus Rialachán (AE) 2021/1119 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle (“Dlí Aeráide Eorpach”), is é sin, laghdú 55 % in astaíochtaí i gcomparáid leis na leibhéil a bhí ann in 1990 faoin mbliain 2030, agus aeráidneodracht a bhaint amach faoi 2050 ar a dhéanaí, i gcomhréir le Comhaontú Pháras a glacadh faoi Chreat-Choinbhinsiún na NáisiúnAontaithear an AthrúAeráide.
The main objective of the Clean Aviation Joint Undertaking should be to contribute to reducing the ecological footprint of aviation by accelerating the development of climate neutral aviation technologies for their earliest possible deployment, therefore significantly contributing to the ambitious environment impact mitigation goals of the European Green Deal and Regulation (EU) 2021/1119 of the European Parliament and of the Council (‘European Climate Law’), that is to say a 55 % emissions reduction by 2030 compared to 1990 levels, and climate neutrality at the latest by 2050 in line with the Paris Agreement adopted under the United Nations Framework Convention on Climate Change.
#2168624
faireachán agranamaíoch agus agra-chomhshaoil-aeráidear úsáid talún talmhaíochta agus arathrúar an úsáid talún talmhaíochta, lena n-áirítear agrafhoraoiseacht, a áirithiú, chomh maith le faireachán ar bhail na hithreach, na mbarr na dtírdhreach agus na talún talmhaíochta a áirithiú chun gur féidir meastacháin a dhéanamh, go háirithe maidir le táirgeacht agus táirgeadh talmhaíochta agus na tionchair thalmhaíochta a bhaineann le himthosca eisceachtúla, agus chun gur féidir measúnú a dhéanamh ar athléimneacht na gcóras talmhaíochta agus ar an dul chun cinn i dtreo na Spriocanna Forbartha Inbhuanaithe ábhartha na NáisiúinAontaithe a bhaint amach;
ensure agri-economic and agri-environmental-climate monitoring of agricultural land use and agricultural land use change, including agro-forestry, and monitoring of the condition of soil, crops, agricultural landscapes and agricultural land so as to enable estimates to be made, in particular as regards yields and agricultural production and agricultural impacts associated with exceptional circumstances, and to enable the assessment of the resilience of agricultural systems and progress towards the achievement of the relevant United Nations Sustainable Development Goals;
#2171058
Tá uirlisí saor in aisce leordhóthanacha, amhail na huirlisí a chuireann Eagraíocht Bhia agus Talmhaíochta na NáisiúnAontaithe (“FAO”) ar fáil, bunaithe ar shonraí an Phainéil Idir-Rialtasaigh ar an AthrúAeráide (“IPCC”), ar fáil chun méid na gcostas a mheas agus chun costais agus ualaí a laghdú d’fhoraoiseoirí ar scála beag.
Adequate free-of charge tools, such as tools provided by the Food and Agriculture Organisation of the United Nations (FAO), based on data of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), are available to estimate the magnitude of costs and minimise costs and burdens for small-scale foresters.