Gaois

Treo cuardaigh

Modh cuardaigh

Scag na torthaí

Bailiúcháin

Foirmeacha na bhfocal

disaster

response

capacity

19 toradh in 13 doiciméad

  1. #2060853

    comhordú réamhionadaithe acmhainneachtaí freagartha do thubaistí na mBallstát laistigh den Aontas a éascú;

    facilitate the coordination of the Member States’ pre-positioning of disaster response capacities inside the Union;

    Rialachán (AE) 2021/836 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 20 Bealtaine 2021 lena leasaítear Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE maidir le Sásra Aontais um Chosaint Shibhialta (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  2. #1986495

    mionsonraí eolais a shaothrú maidir lena neamhchosanta atá OCTanna agus na réigiúin ina bhfuil siad ar na tubaistí, agus maidir lena n-acmhainneacht reatha chun freagairt orthu;

    the development of detailed knowledge of the exposure to disasters and the current response capacities in the OCTs and in the regions where they are located;

    Cinneadh (AE) 2021/1764 ón gComhairle an 5 Deireadh Fómhair 2021 maidir le Comhlachas na dTíortha agus na gCríoch Thar Lear leis an Aontas Eorpach lena n-áirítear caidreamh idir an tAontas Eorpach, de pháirt, agus an Ghraonlainn agus Ríocht na Danmhairge, den pháirt eile (an Cinneadh maidir le Comhlachú Thar Lear, lena n-áirítear an Ghraonlainn)

  3. #2060696

    Is é an chaoi a ndéantar é sin leis an Sásra Aontais ná trí chomhfhreagairt an Aontais do thubaistí nádúrtha agus do thubaistí de dhéantús an duine a neartú trí chúltaca acmhainneachtaí a bhunú lena gcomhlánófar acmhainneachtaí na mBallstát atá ann cheana, i gcás nach leordhóthanach iad na hacmhainneachtaí a bheidh ar fáil ar an leibhéal náisiúnta, agus ar an mbealach sin go gcumasófar ullmhacht agus freagairt níos éifeachtaí, agus trí fheabhas a chur ar chosc agus ar ullmhacht i gcás tubaistí.

    The Union Mechanism does so by strengthening the Union’s collective response to natural and man-made disasters through the establishment of a reserve of capacities that complement the existing capacities of Member States, when capacities available at national level are not sufficient, thereby enabling more effective preparedness and response, and by enhancing disaster prevention and preparedness.

    Rialachán (AE) 2021/836 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 20 Bealtaine 2021 lena leasaítear Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE maidir le Sásra Aontais um Chosaint Shibhialta (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  4. #2383482

    Ullmhacht maidir le tubaistí a fheabhsú i gcomhair freagairt éifeachtach trí shaineolas agus dea-chleachtais, oiliúint, cleachtaí agus tionscnaimh eile forbartha inniúlachta a mhalartú;

    Enhance disaster preparedness for effective response through exchanges of expertise and best practices, trainings, exercises and other capacity building initiatives;

    Moladh Uimh. 1/2022 ó Chomhairle Comhlachais AE-Poblacht na Moldóive an 22 Lúnasa 2022 maidir leis an gClár Oibre Comhlachais AE-Poblacht na Moldóive 2022 [2022/1997]

  5. #3057085

    In 2022 bunaíodh uirlis nua, an Acmhainneacht Eorpach um Fhreagairt Dhaonnúil, chun bearnaí a líonadh, go príomha sa lóistíocht, sa fhreagairt dhaonnúil ar ghuaiseacha nádúrtha a thagann chun cinn go tobann agus ar thubaistí de dheasca daoine.

    In 2022 a new tool, the European Humanitarian Response Capacity, was set up to fill gaps, mainly in logistics, in the humanitarian response to sudden-onset natural hazards and human-induced disasters.

    TUARASCÁIL ÓN gCOIMISIÚN CHUIG PARLAIMINT NA hEORPA, CHUIG AN gCOMHAIRLE AGUS CHUIG AN gCÚIRT INIÚCHÓIRÍ Tuarascáil Bhliantúil Bhainistíochta agus Feidhmíochta Bhuiséad an Aontais Eorpaigh - Bliain Airgeadais 2022

  6. #2038036

    seirbhís bainistithe éigeandála chun faisnéis a sholáthar mar thacú agus i gcomhordú leis na húdaráis phoiblí a bhfuil baint acu leis an gcosaint shibhialta, a thacaíonn le hoibríochtaí cosanta sibhialta agus le hoibríochtaí freagartha éigeandála (gníomhaíochtaí luathrabhaidh agus acmhainneachtaí freagartha ar ghéarchéimeanna a fheabhsú), agus le gníomhaíochtaí um chosc agus um ullmhacht (anailísí ar riosca agus ar théarnamh) maidir le cineálacha éagsúla tubaistí;

    emergency management service to provide information in support of and in coordination with public authorities concerned with civil protection, supporting civil protection and emergency response operations (improving early warning activities and crisis response capacities), and prevention and preparedness actions (risk and recovery analyses) in relation to different types of disasters;

    Rialachán (AE) 2021/696 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 28 Aibreán 2021 lena mbunaítear Clár Spáis an Aontais agus Gníomhaireacht an Aontais Eorpaigh um an gClár Spáis agus lena n-aisghairtear Rialacháin (AE) Uimh. 912/2010, (AE) Uimh. 1285/2013 agus (AE) Uimh. 377/2014 agus Cinneadh Uimh. 541/2014/AE

  7. #2635069

    Cé go n-aithníonn an Coimisiún Eorpach go bhfuil an phríomhfhreagracht as an gcosaint shibhialta ar na Ballstáit, soláthraíonn an Coimisiún tacaíocht chomhlántach d’údaráis náisiúnta lena mbaineann an phríomhsprioc feabhas a chur ar thubaistí a chosc, agus ar an ullmhacht agus ar an bhfreagairt dóibh a fheabhsú trí bhorradh a chur faoi inniúlachtaí chun freagairt do ghéarchéimeanna (cibé an dóiteáin foraoise, éigeandálaí sláinte agus míochaine nó teagmhais cheimiceacha, bhitheolaíocha, raideolaíocha nó núicléacha) a sháraíonn cumas freagartha aonair tíre.

    While recognising that the primary responsibility for civil protection lies with the Member States, the European Commission provides complementary support to national authorities with the ultimate goal of improving prevention, preparedness, and response to disasters by boosting capacities to respond to crises (be they forest fires, health and medical emergencies or chemical, biological, radiological or nuclear incidents) that overwhelm a country’s individual response capability.

    REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL AND THE COURT OF AUDITORS Annual Management and Performance Report for the EU Budget - Financial Year 2021

  8. #2060706

    Tá sé bunriachtanach, dá bhrí sin, go ndéanfar cosc ar thubaistí, ullmhacht dóibh agus freagairt dóibh a neartú agus go mbeidh acmhainneachtaí leordhóthanacha sa Sásra Aontais, lena n-áirítear le linn idirthréimhse rescEU, chun gníomhú nuair a tharlaíonn dóiteáin foraoise agus tubaistí nádúrtha eile a bhaineann leis an athrú aeráide.

    It is therefore essential that prevention of, preparedness for and response to disasters be strengthened and that the Union Mechanism comprise sufficient capacities, including during the rescEU transitional period, to act when forest fires and other climate-related natural disasters occur.

    Rialachán (AE) 2021/836 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 20 Bealtaine 2021 lena leasaítear Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE maidir le Sásra Aontais um Chosaint Shibhialta (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  9. #2060805

    dul chun cinn maidir leis an leibhéal ullmhachta a mhéadú i leith tubaistí: arna thomhas bunaithe ar chainníocht na n-acmhainneachtaí freagartha san áireamh sa Díorma Eorpach um Chosaint Shibhialta i ndáil leis na spriocanna acmhainneachta dá dtagraítear in Airteagal 11, an líon modúl cláraithe sa Chomhchóras Cumarsáide agus Faisnéise Éigeandála (CECIS) agus líon acmhainneachtaí rescEU arna mbunú chun cúnamh a thabhairt i staideanna treascracha;’;

    progress in increasing the level of readiness for disasters: measured by the quantity of response capacities included in the European Civil Protection Pool in relation to the capacity goals referred to in Article 11, the number of modules registered in the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) and the number of rescEU capacities established to provide assistance in overwhelming situations;’;

    Rialachán (AE) 2021/836 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 20 Bealtaine 2021 lena leasaítear Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE maidir le Sásra Aontais um Chosaint Shibhialta (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  10. #2060821

    i gcomhréir le gealltanais idirnáisiúnta, feabhas a chur ar bhailiú sonraí maidir le caillteanas de dheasca tubaistí, ar an leibhéal náisiúnta nó ar an leibhéal fo-náisiúnta iomchuí chun cruthú creatlaí cáis ar bhonn fianaise dá dtagraítear in Airteagal 10(1) a áirithiú, agus ar shainaithint bearnaí sna hacmhainneachtaí freagartha do thubaistí.’;

    in line with international commitments, improve the collection of disaster loss data at national or the appropriate sub-national level to ensure evidence-based scenario building as referred to in Article 10(1) and the identification of gaps in disaster response capacities.’;

    Rialachán (AE) 2021/836 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 20 Bealtaine 2021 lena leasaítear Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE maidir le Sásra Aontais um Chosaint Shibhialta (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  11. #2060959

    I gcás inar gá sin le haghaidh freagairt i gcás tubaistí ar mhórchúiseanna práinne, nó i bhfianaise imeachtaí gan choinne a imríonn tionchar ar fhorghníomhú an bhuiséid nó ar bhunú acmhainneachtaí rescEU, tabharfar de chumhacht don Choimisiún gníomhartha tarmligthe a ghlacadh i gcomhréir le hAirteagal 30 chun leasú a dhéanamh ar Iarscríbhinn I laistigh de na leithdháiltí buiséadacha atá ar fáil agus i gcomhréir leis an nós imeachta dá bhforáiltear in Airteagal 31.’;

    Where necessary for disaster response on imperative grounds of urgency, or in the light of unexpected events affecting the budgetary execution or the establishment of rescEU capacities, the Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 30 in order to amend Annex I within the available budgetary allocations and in accordance with the procedure provided for in Article 31.’;

    Rialachán (AE) 2021/836 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 20 Bealtaine 2021 lena leasaítear Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE maidir le Sásra Aontais um Chosaint Shibhialta (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  12. #2233702

    Le Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE leagtar amach creat dlíthiúil rescEU. Is cúlchiste acmhainneachtaí ar leibhéal an Aontais é rescEU arb é is aidhm dó cúnamh a sholáthar i staideanna treascracha nach féidir leis na hacmhainneachtaí foriomlána atá ann cheana ar an leibhéal náisiúnta ná leo siúd arna ngealladh ag na Ballstáit don Díorma Eorpach um Chosaint Shibhialta freagairt éifeachtach ar thubaistí nádúrtha nó de dhéanamh an duine a áirithiú.

    Decision No 1313/2013/EU sets out the legal framework of rescEU. rescEU is a reserve of capacities at Union level aiming to provide assistance in overwhelming situations where overall existing capacities at national level and those committed by Member States to the European Civil Protection Pool are not able to ensure an effective response to natural and man-made disasters.

    Cinneadh Cur Chun Feidhme (AE) 2022/288 ón gCoimisiún an 22 Feabhra 2022 lena leasaítear Cinneadh Cur Chun Feidhme (AE) 2019/570 maidir le hacmhainneachtaí dídine rescEU agus le modhnú na gceanglas cáilíochta atá ar acmhainneachtaí Fhoirne Leighis Éigeandála chineál 3 (a bhfuil fógra tugtha ina leith faoi dhoiciméad C(2022) 963) (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  13. #2245594

    Le Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE leagtar amach creat dlíthiúil rescEU. Is cúlchiste acmhainneachtaí ar leibhéal an Aontais é rescEU arb é is aidhm dó cúnamh a sholáthar i staideanna treascracha nach féidir leis na hacmhainneachtaí foriomlána ar an leibhéal náisiúnta atá ann cheana ná leo siúd arna ngealladh ag na Ballstáit don Díorma Eorpach um Chosaint Shibhialta freagairt éifeachtach ar thubaistí nádúrtha nó de dhéanamh an duine a áirithiú.

    Decision No 1313/2013/EU sets out the legal framework of rescEU. rescEU is a reserve of capacities at Union level aiming to provide assistance in overwhelming situations where overall existing capacities at national level and those committed by Member States to the European Civil Protection Pool are not able to ensure an effective response to natural and man-made disasters.

    Cinneadh Cur Chun Feidhme (AE) 2022/461 ón gCoimisiún an 15 Márta 2022 lena leasaítear Cinneadh Cur Chun Feidhme (AE) 2019/570 a mhéid a bhaineann le hacmhainneachtaí iompair agus lóistíochta rescEU (a bhfuil fógra tugtha ina leith faoi dhoiciméad C(2022)1685) (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  14. #2245714

    Le Cinneadh Uimh. 1313/2013/AE, leagtar amach creat dlíthiúil rescEU, ar cúlchiste acmhainneachtaí ar leibhéal an Aontais é arb é is aidhm dó cúnamh a sholáthar i staideanna treascracha nach féidir leis na hacmhainneachtaí foriomlána atá ann cheana ar an leibhéal náisiúnta ná leo siúd arna ngealladh ag na Ballstáit don Díorma Eorpach um Chosaint Shibhialta freagairt éifeachtach ar thubaistí nádúrtha nó de dhéanamh an duine a áirithiú.

    Decision No 1313/2013/EU sets out the legal framework of rescEU, which is a reserve of capacities at Union level aiming to provide assistance in overwhelming situations where overall existing capacities at national level and those committed by Member States to the European Civil Protection Pool are not able to ensure an effective response to natural and man-made disasters.

    Cinneadh Cur Chun Feidhme (AE) 2022/465 ón gCoimisiún an 21 Márta 2022 lena leasaítear Cinneadh Cur Chun Feidhme (AE) 2019/570 a mhéid a bhaineann le hacmhainneachtaí saotharlann shoghluaiste rescEU agus acmhainneachtaí braite, samplála, sainaitheantais agus faireacháin CBRN rescEU (a bhfuil fógra tugtha ina leith faoi dhoiciméad C(2022) 1831) (Téacs atá ábhartha maidir le LEE)

  15. #2367326

    Ina theannta sin, tá infheistíocht á déanamh ag an Aontas i gcúlchiste straitéiseach rescEU d’acmhainneachtaí freagartha a fhorbairt faoi Shásra an Aontais um Chosaint Shibhialta chun feabhas a chur ar ár n-ullmhacht i leith géarchéimeanna mórscála a bheidh ann amach anseo, lena n-áirítear cásanna sláinte agus tubaistí a bhfuil éifeacht trasteorann acu, de bharr tubaistí arb é an t-athrú aeráide is cúis leo agus de bharr bagairtí nua agus bagairtí atá ag teacht chun cinn.

    The Union is also investing in the development of the rescEU strategic reserve of response capacities under the Union Civil Protection Mechanism to improve our preparedness for future large-scale crises, including health and disaster scenarios with transboundary effect, triggered by climate change-induced disasters and new and emerging threats.

    TEACHTAIREACHT ÓN gCOIMISIÚN CHUIG PARLAIMINT NA hEORPA, CHUIG AN gCOMHAIRLE EORPACH, CHUIG AN gCOMHAIRLE, CHUIG COISTE EACNAMAÍOCH AGUS SÓISIALTA NA hEORPA AGUS CHUIG COISTE EORPACH NA RÉIGIÚN I dtreo geilleagar glas digiteach athléimneach: ár Samhail Fáis Eorpach

  16. #2394060

    Bunaíodh Tascfhórsa Leighis na mBalcán mar thionscnamh réigiúnach ina dtugtar le chéile sé thír de chuid na mBalcán Thiar, eadhon an Albáin, an Bhoisnia agus an Heirseagaivéin, Montainéagró, an Mhacadóin Thuaidh, an tSeirbia agus an tSlóivéin, agus é d’aidhm aige freagairt thapa agus éifeachtach a chur ar fáil do thíortha nó réigiúin atá buailte ag tubaiste trí úsáid a bhaint as acmhainneachtaí míleata leighis atá ag na náisiúin rannpháirteacha cheana féin.

    The Balkan Medical Task Force (BMTF) was set up as a regional initiative bringing together six Western Balkan countries, namely Albania, Bosnia and Herzegovina, Montenegro, North Macedonia, Serbia and Slovenia, with the aim of providing a quick and effective response to disaster-struck countries or regions by using already existing military medical capacities of participating nations.

    Cinneadh (CBES) 2022/906 ón gComhairle an 9 Meitheamh 2022 maidir le beart cúnaimh faoin tSaoráid Eorpach Síochána chun acmhainneachtaí Thascfhórsa Leighis na mBalcán a neartú

  17. #310367

    (19) Tá seirbhísí oibríochtúla sa réimse bainistithe éigeandála agus freagartha daonnúla riachtanach chun comhordú a dhéanamh ar an gcumas atá ag an Aontas Eorpach agus ag a Bhallstáit cheana chun gurbh fhearr a bheidís ullamh do thubaistí nádúrtha agus de dhéanamh an duine a mbíonn drochthionchar acu ar an gcomhshaol go minic freisin, chun freagairt a thabhairt ar na tubaistí sin agus chun teacht aniar ó na tubaistí sin.

    (19) Operational services in the field of emergency management and humanitarian responses are necessary in order to coordinate the existing capacity of the Union and its Member States to be better prepared for, to respond to and to recover from natural and man-made disasters, which often also have a negative impact on the environment.

    Rialachán (AE) Uimh. 911/2010 ó Pharlaimint na hEorpa agus ón gComhairle an 22 Meán Fómhair 2010 maidir leis an gclár Eorpach um fhaire na Cruinne (GMES) agus lena oibríochtaí tosaigh (2011-2013)

  18. #629790

    Ba cheart leis an tionscnamh maidir le Saorálaithe Cabhrach AE go dtabharfaí tacaíocht do ghníomhaíochtaí bunaithe ar riachtanais atá dírithe ar acmhainn na n-ósteagraíochtaí do chabhair dhaonnúil i dtríú tíortha a neartú chun an ullmhacht agus an fhreagairt áitiúil do ghéarchéimeanna daonnúla a fheabhsú agus chun tionchar éifeachtach agus inbhuanaithe shaothar Shaorálaithe Cabhrach AE ar an talamh a áirithiú trí bhainistiú riosca tubaistí, ullmhacht agus freagairt, cóitseáil, oiliúint i mbainistiú saorálaithe agus réimsí ábhartha eile.

    The EU Aid Volunteers initiative should support needs-based actions aimed at strengthening the hosting organisations' capacity for humanitarian aid in third countries in order to enhance local preparedness and response to humanitarian crises and to ensure the effective and sustainable impact of the EU Aid Volunteers' work on the ground through disaster risk management, preparedness and response, coaching, training in volunteer management, and other relevant areas.

    RIALACHÁN (AE) Uimh. 375/2014 Ó PHARLAIMINT NA hEORPA AGUS ÓN gCOMHAIRLE an 3 Aibreán 2014 lena mbunaítear an Cór Saorálach Eorpach um Chabhair Dhaonnúil (“an Tionscnamh maidir le Saorálaithe Cabhrach AE”)

  19. #2635018

    Cuireadh i dtábhacht freisin leis an ngéarchéim an gá práinneach atá le hullmhacht an Aontais i gcomhair géarchéimeanna a mhéadú mar aon lena inniúlacht freagartha, lena n-áirítear le hinfheistíocht i gcórais sláinte láidre agus ag cur le cumas an Aontais freagairt do thubaistí nádúrtha agus d’éigeandálaí eile.

    It has also underlined the urgent need to increase the EU’s crisis preparedness and response capacity, including through investing in strong health systems and stepping up the EU’s ability to respond to natural disasters and other emergencies.

    REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL AND THE COURT OF AUDITORS Annual Management and Performance Report for the EU Budget - Financial Year 2021