#828913
Válsa i ndiaidh válsa.
Válsa i ndiaidh válsa.
Togha na ndamhsóirí válsaí a bhí iontu.
Rachadh siad ón tseomra lae go dtí seomra eile agus dhéanfadh siad roinnt válsaí.
Theip ar rún a mhol sé go mbeadh cead sean-válsaí a sheinm ag céilithe.
Céim válsa ag sleamhnú thairsti arís.
Toisíonn na ceoltóirí ar válsa.
“Bailéad míshocair is ea Savage Grace, válsa dorcha álainn idir an grá agus an bás.
Ceol válsa ar ndóigh.
An válsa marfach - beatha agus bás i mbaclainn a chéile.
Válsaí á seinm ag an tiománaí-stiúrthóir agus an bus á líonadh le séimhthonntracha scuabacha séiseacha rinciúla an Ard-Phrionsa féin, Johann Óg Strauss.
Bí cinnte de go gcloisfear sárphoirt, válsaí, foinn agus quadrilles fiú ó Jackie Daly, Garry Ó Briain agus na deartháireacha Manus agus Séamus McGuire.
Chomh maith leis an gcóiriú macánta, is í rithim an válsa atá mar bhonn leis an amhrán, rithim éadromchroíoch nach samhlófá le téama uaigneach na liricí.
Tá polcaí, poirt, jigeanna, sleamhnáin, agus válsa acu ar an albam seo – is ar an mbosca a bhíonn Méabh ag seinnt; Matt ar an ngiotár.
d’iarr tú amach a dhamhsa mé … válsa a bhí ann, is cuimhin liom.
D’iarr tú amach a dhamhsa mé ... válsa a bhí ann, is cuimhin liom.
An iarraidh seo an oiread iontaisí sa chéad radharc: a cúig ar maidin is Sínigh ag damhsa válsa do cheol amhrán tíre Polannach!
Tá sé cinn déag de rianta ar fad ar an taifead seo agus meascán breá de ríleanna, poirt den uile chineál, cornphíopaí, máirseálacha agus válsa, fonn mall agus rince scioból freisin.
Rinne siad cúpla síneadh le chéile agus d’aithneofá nach raibh tada le seasamh idir í agus a válsa.
Is éard atá anseo ná válsa ina dtugann mailís agus míthuiscint cuireadh dá chéile dreas rince a dhéanamh ar urlár damhsa an chruatain.
Nuair a chuireadh an válsa diúltach feirge a Mham agus a Dhaid i mbaclainn reoite a chéile sa seomra béal dorais, théadh Ingmar i bhfolach sa vardrús.
Ní mór idirdhealú a dhéanamh, mar sin, idir lucht na válsaí, lucht na ‘seiteanna’ de gach cineál, atá tar éis dul i gceannas ar an oiread sin ócáidí faoin am seo, i dtreo gur beag nach bhfuil rincí foirne ruaigthe as an traidisiún, agus is trua sin.
Tá Marcus ag casadh ceol dúchasach Chonamara mar a fuair sé féin óna shinsir é agus é á chasadh ar na fliúiteanna a rinne sé féin. Tá roinnt píosaí ceoil casta aige a chum sé féin, ina measc an fonn álainn mall ‘Siolla gon Ghaoth’ a bhfuil cóiriú déanta ag Dáithí Ó Cinnéide air agus dhá válsa álainn nua ‘Waltz Sheáin Simon’ agus ‘Farewell to Dagmar’.
Níorbh aon ghnáth ceol válsa a spreag an fonn tobann seo i mBirdie ach ceol faoi leith — An Danóib Ghorm — á sheinnt ar an raidió ag ceolfhoireann théadach is ní raibh de rogha aici ach géilleadh dó.
Casann Joey an fonn mall agus an válsa ‘Eibhlí Gheal Chiúin Ní Chearbhaill’ as féin agus tugann Nathan sampla breá dá chuid fidléireachta dúinn leis an dá ríl ‘John McGrath’s’ agus ‘Miss Monaghan’.
Le mo linnse, théimis, muintir an bhaile, ag spaisteoireacht sa ghairdín sinn féin agus tráthnónta samhraidh shuímis faoi na crainn ag ól agus ag déanamh comhrá agus ag éisteacht leis an mbanna sa Kursaal ag seinm anois válsa as seanVín agus anois eile fonn as an musical Meiriceánach ba dheireannaí.
Bíonn cuma saghas ciotach ar a cuid meafar ach bíonn siad éifeachtúil (na leanaí agus a gcuid crann tabhaill thuas, mar shampla), bíonn rithim an válsa le mórán chuile amhrán, agus is mór an dúil a bhíonn aici sa cliché.
Louis Mheiriceá, Eileen Gannon, agus tá meascán breá air – ríleanna, poirt, cornphíopaí, válsa agus foinn mhalla. I measc na bport, tá ceann a chum Antóin do Bhernadette, ‘Rós Baltrasn’a, ceann a chum sé nuair a roghnaíodh í mar Rós Fódhla roinnt blianta ó shin. Tá leagan álainn aice den fhonn mall ‘Cois Abhann na Séad’ a chuala sí cá chasadh mar amhrán ag Muireann Nic Amhlaoibh agus tá na ríleanna, ‘The Boyne Hunt’, ‘The Piper’s Despair’, ‘The Enchanted Lady’ agus ‘The Wind the Shakes the Barley’ thar barr.
‘It’s a great shame that Henry (Coxwell) isn’t portrayed…blah, blah, blah….’ Agus, faoi dheireadh, tar éis válsa na milliún féileacán thart orthu na mílte míle troigh thuas san aer, rud a chruthaíonn teoiric John Trew (Perez) go n-iompraítear feithidí go hard ar ‘sruth aeir’ chugainn, cromann Glaisher ar lear mór sonraí a thástáil.
Ina measc, tá "Máirseáil Phaddy Clarke", válsa nó dhó nach bhfuil teideal orthu go fóill, amhrán beag grá nach bhfuil tite ar thalamh slán go fóill, amhrán eile faoi dhílseacht - a bhfuil an iomarca focal ann, sílim - agus amhrán eile atá róchosúil le "Everybody Hurts" le REM.