Gaois

Cóip statach de shonraí a easpórtáiltear ó IATE ó am go chéile atá sa chnuasach seo. Níor cheart glacadh leis gurb ionann i gcónaí an t-eolas a thugtar faoi iontráil anseo agus a bhfuil sa leagan reatha den iontráil ar IATE. Is féidir an leagan reatha sin a cheadú ach cliceáil ar an nasc atá ar thaobh na láimhe deise ag barr gach iontrála. Breis eolais »

1 toradh

  1. EDUCATION AND COMMUNICATIONS|education · EDUCATION AND COMMUNICATIONS|teaching · SCIENCE|humanities
    sealbhú dara teanga Tagairt Faomhadh an téarma seo mar chuid de Thionscadal Lex
    ga
    Comhthéacs 'Is léir go bhfuil deis ann chun leanúint leis an taighde ar na téamaí ar fad a tháinig chun cinn sa staidéar taighde seo. Ar an gcaoi sin, d’fhéadfaí soiléiriú a dhéanamh ar an mbearna idir an méid a bhíonn in intinn agus ar siúl ag múinteoirí tumoideachais i ndáil leis an teagasc foirm-dhírithe agus an méid atá molta sa teoiric maidir le sealbhú dara teanga. Bíonn dúshlán roimh mhúinteoirí tumoideachais teacht suas le bealaí chun cabhrú lena gcuid daltaí dul thar a n-idirtheanga reatha, ach is fíorbheagán réiteach bunaithe sa taighde a chuirtear ar fáil dóibh. Tá easpa mhór taighde déanta ar an oideolaíocht i gcomhthéacs an oideachais lán-Ghaeilge, agus is gá tabhairt faoi thaighde breise ar an ábhar.' Tagairt "'An Tumoideachas: Bua nó Dua?,' an Chomhairle um Oideachas Gaeltachta & Gaelscolaíochta, https://www.cogg.ie/wp-content/uploads/an-tumoideachas-bua-no-dua.pdf [22.1.2019]"
    foghlaim teanga Tagairt Faomhadh an téarma seo mar chuid de Thionscadal Lex
    ga
    Comhthéacs 'Tugann an Séala Eorpach Teanga aitheantas do chruthaitheacht agus do nuáil d’fhonn cáilíocht múineadh agus foghlaim teanga a fheabhsú. Bronntar ar thograí é a úsáideann agus a fhorbraíonn slite nuálacha chun foghlaimeoirí a spreagadh agus tacú leo agus iad i mbun teanga a fhoghlaim. Léiríonn tograí buaiteacha na bliana 2015 smaoineamh cruthaitheach faoi mhúineadh agus foghlaim teanga as a leanann feabhas ar sholáthar teagaisc agus ar ghnóthachtáil an fhoghlaimeora. Díríonn siad aird ar tionscnaimh spreagthacha a chuireann díograis ar dhaoine in aoiseanna éagsúla agus i gcomhthéacsanna éagsúla agus a thacaíonn leo chun tabhairt faoin dúshlán atá i dteanga eile a fhoghlaim.' Tagairt "'European Language Label/An Séala Eorpach Teanga 2015,' https://www.leargas.ie/wp-content/uploads/2015/10/European-Language-Label-Booklet-2015-WEB.pdf [22.1.2019]"
    foghlaim teanga iasachta Tagairt Faomhadh an téarma seo mar chuid de Thionscadal Lex
    ga
    Comhthéacs 'Féadann foghlaim teanga iasachta toise d’inchinne a mhéadú. Fuair eolaithe ón tSualainn amach é seo nuair a bhaineadar úsáid as scanacháin inchinne chun monatóireacht a dhéanamh ar a dtarlaíonn nuair a fhoghlaimíonn duine an dara teanga. Tá a fhios againn go bhfuil cuimhne níos fearr ag daoine a bhfuil níos mó ná teanga amháin go líofa acu, agus go bhfuil siad níos cruthaithí ó thaobh cumas cognaíoch agus meabhrach de ná daoine nach bhfuil ach teanga amháin acu.' Tagairt "'European Language Label/An Séala Eorpach Teanga 2015,' https://www.leargas.ie/wp-content/uploads/2015/10/European-Language-Label-Booklet-2015-WEB.pdf [22.1.2019]"
    Lernen von Sprachen | Lernen von Fremdsprachen
    de
    language learning | learning of languages | learning of a language | foreign language learning | second language acquisition | foreign language acquisition | language acquisition | SLA | sequential language acquisition | Second language learning
    en
    Sainmhíniú learning a second or subsequent language after a first language is already established Tagairt "COM-EN, based on:- American Speech-Language-Hearing Association (ASHA) > Information for the Public > Speech, Language and Swallowing > Typical Speech and Language Development > Second Language Acquisition > What is second language acquisition? http://www.asha.org/public/speech/development/second/#what [21.11.2018]- Wikipedia > Second-language acquisition, http://en.wikipedia.org/wiki/Second-language_acquisition [21.11.2018]"
    apprentissage des langues étrangères | apprentissage des langues
    fr
    Sainmhíniú processus conscient et intentionnel donnant des connaissances explicites de la langue étrangère apprise Tagairt "COM-FR d'après:CAIRN Info > Accueil > Revues > Revue Numéro > Article > La dimension cognitive dans l’apprentissage des langues étrangères > 1 - Théorie cognitive de l’apprentissage https://www.cairn.info/revue-francaise-de-linguistique-appliquee-2002-2-page-25.htm [15.11.2018]"